اعزام هیئت تجاری دانش بنیان و استارتاپی به برزیل

اعزام هیئت تجاری دانش بنیان و استارتاپی به برزیل
رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: در نظر داریم با همراهی و پشتیبانی متولیان زیست بوم فناوری و نوآوری هیئتی از کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی را به برزیل اعزام کنیم.
: 4640

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایسنا، مهدی غلامی - رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل - در جلسه مشترک با کارگزاران فعال در حوزه تسهیل‌گری شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از برنامه‌های کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق ایران و برزیل ایجاد تعامل بین زیست بوم دانش بنیان ایران و منطقه آمریکای لاتین از طریق برزیل خواهد بود؛ از این رو با تعاملات و رایزنی‌های صورت پذیرفته اولین هیئت دانش بنیان شامل فناوران و نخبگان فعال در حوزه کارآفرینی فناورانه به برزیل اعزام خواهند شد .

غلامی با اشاره به اینکه رویکرد ما در این حوزه تخصص است که با فعالان حوزه فناورانه کشاورزی آغاز خواهد شد تصریح کرد: همراهی که مابین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ایجاد شده است تصمیم گرفته شد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری که حائز شرایط صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه و واردات دانش فنی و ارتباط با اکوسیستم دانش بنیانی برزیل و منطقه امریکای لاتین هستند احراز شوند و شرکت های مستعد صادرات و واردات شناسایی و با حمایت نهادهای متولی اولین هیئت اعزام خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: هدف اصلی این اتفاق در اتاق مشترک ایران و برزیل، شبکه سازی بین ذی نفعان دو کشور و بین المللی سازی فناوری است که در همین راستا ارتباطی که واحدهای فناور ما می توانند با شرکت های متناظرشان در امریکای لاتین ایجاد کنند بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود.

غلامی با اشاره به اینکه در سه ماهه آینده برنامه ریزی کامل اعزام این هیئت ها اطلاع رسانی خواهد شد ادامه داد: برنامه‌های ما شامل بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور، پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری، دانشگاه ها و دیگر اجزای زیست بوم فناوری است. همچنین نشست های B2B با شرکت های متناظر، انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری به صورت مشترک می تواند در این تعامل ما بین ایران و برزیل اتفاق بیفتد که در این خصوص سفیر ایران در برزیل نیز قول مساعدت و همکاری را داده است.

وی با تاکید بر هدف مهم این کمیسیون که ارتباط موثرتر فعالان زیست بوم دانش بنیان ایران و برزیل برای اثرگذاری در زیست بوم منطقه نزدیک دو کشور است گفت: این فعالان شامل شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناور و نوآور بزرگ و کوچک، مراکز فناور مانند پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد دو کشور و سرمایه گذاران جسورانه هستند.

رئیس کمیسیون اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای استارتاپی اتاق مشترک ایران و برزیل تصریح کرد: در بحث بین المللی سازی و دیپلماسی فناوری، انتقال دانش و فناوری یکی از اجزای مهم است و ما در کنار آن تلاش خواهیم کرد به سمت ایجاد صندوق جسورانه (VC ) مشترک پیش برویم  و این اتفاق می تواند به ما برای ورود به بازارهای مستعد بین المللی کمک قابل توجهی را داشته باشد.

غلامی ادامه داد: در مرحله اول اعزام هیئت بنا شده تعداد 30 شرکت دانش بنیان منتخب مستعد صادرات فناوری با قابلیت انتقال تکنولوژی را شناسایی و مشخصا این شرکت ها آماده ورود به زیست بوم برزیل شوند. بنابراین این شرکت ها باید قابلیت صادرات محصول خود به برزیل و شرایط ایجاد تعاملات بین المللی را داشته باشند؛ لذا با شاخص‌های سخت گیرانه انتخاب‌ها صورت می پذیرد ‍‍‍‍‍ تا در نهایت خروجی مثبت که همان ورود به بازار مقصد و نهایتا شروع کسب و کار بین المللی است را شاهد باشیم.

رفتن به بالا