مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت تعاونی‌ها خبرداد:

برگزاری ۴۰ دوره آموزش تخصصی برای توانمندسازی شبکه تعاونی‌ها

باغ میوه
مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران از برگزاری ۴۰ دوره آموزشی در سطح ملی برای تعاونی های بخش کشاورزی طی یکسال خبر داد.
: 1124

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از روز یکشنبه ایرنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «بهرنگ رجبی» با اشاره به شعار سالجاری «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» اظهارداشت: پیرو سیاست های ابلاغی امسال، اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی  در راستای مانع زدایی و رفع موانع، هماهنگی های لازم با دستگاه ها و نهادهای مرتبط جهت تسهیل امور شبکه تعاونی ها  از جمله سازمان امور مالیاتی، بانک کشاورزی، اتاق تعاون و ... وارد مذاکره و مکاتبات جدی شده تا بتوانیم بخش عمده ای از این مشکلات و موانع را رفع کنیم.  

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران همچنین از مذاکره اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی با بانک های عامل خبر داد و گفت: این مذاکرات در راستای ارائه تسهیلات کم بهره و ایجاد سرمایه در گردش برای بخش کشاورزی بوده است.  

رجبی تصریح کرد: علاوه بر این ما به آسیب شناسی در بخش تعاونی ها اقدام کردیم و در این راستا، برای اعضای تشکل های مربوطه دوره های آموزشی برگزار می کنیم  تا توانمند شوند.  

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در مقوله حسابرسی نیز تیم جدیدی را تشکیل و آموزش داده ایم تا به دقت به حسابرسی شبکه تعاونی ها اقدام کنند.  

رجبی ادامه داد: ایجاد اتاق داوری با حضور قضات و وکلای مجرب و ماهر برای حل اختلافات درون شبکه از جمله دیگر اقدامات ما در سالجاری بوده که به این ترتیب مشکلات و چالش درون شبکه به بهترین نحو بررسی و حل می شود و شبکه تعاونی های کشور دچار حواشی نخواهند شد و اقدام  مذکور منجر به کاهش هزینه ها نیز می شود. این اتحادیه با تشکیل پایگاه مشاوره رایگان جهت رفع و پاسخگویی اعضا شبکه در امور مالیاتی، بیمه و حقوقی از موارد شاخص اجرایی قابل ذکر می باشد.

وی اضافه کرد: اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران همچنین به عنوان دبیر شورای هماهنگی تعاونی ها نقش تعیین کننده ی میانت شبکه تعاونی ها و وزارت جهاد کشاورزی عمل ایفا می کند و مشکلات وچالش های شبکه و نهاده های ذی ربط را به مسئولان ذیصلاح  انتقال می دهد و درجهت رفع آنها کوشش می کند.

به گزارش ایرنا،  سازمان مرکزی تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی که با هدف ایجاد، سازماندهی، ساماندهی، کارآمدسازی و توسعه کمی و کیفی تعاونی ها و تشکل های روستایی و کشاورزی و سایر تشکل های مربوطه به بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور شکل گرفت، هرچند در دو دهه گذشته به دلیل چرخش ساختار جمعیت روستایی و شهری، توسعه عمرانی،  اجتماعی، اقتصادی و انسانی در سطح روستاها و روستائیان، تشکیل شد و توسعه بنگاه‌های موازی خدمات رسان وظایف تعاون روستایی در سطح روستاها و بخش کشاورزی و عدم کاربست استراتژی‌های رقابتی در مواجهه با رقبا و رویکرد انفعالی را در پیش گرفته بود، اما در طول سال «جهش تولید» (۱۳۹۹)، اقدام‌های تحولی گسترده و درعین حال زیر بنایی برای کارآمدسازی شبکه در حوزه ترویج تعاون و تعاون گری به سرانجام رساند.

رفتن به بالا