۲۰ تن چوب قاچاق در سردشت کشف و ضبط شد

قاچاق چوب _بهره برداری چوب
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: طی گشت زنی و ماموریت های مختلف ماموران یگان حفاظت این شهرستان در منطقه، ۲۰ تن چوب قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
: 1147

 به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ابراهیم رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از جنگل های زاگرس این شهرستان و طی گشت زنی ها و انجام ماموریت های مختلف و بررسی گزارش های واصله ، ماموران یگان حفاظت موفق به توقیف چهار دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲۰ تن چوب از گونه های جنگلی شامل بید و بلوط و باغی شامل گردو به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و ضبط و چهار دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت با بیان اینکه این نخستین محموله چوب قاچاق کشف شده در این شهرستان در سال جاری است، افزود: در این ماموریت ها ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و نیروی انتظامی پرونده ای جهت بررسی و رسیدگی برای متخلفان تشکیل شد.

رحمانی با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است، اظهار کرد: برای قطع و حمل درخت های باغی نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوزها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سردشت، ۴۰ تن چوب قاچاق کشف و ضبط شده بود.

این شهرستان با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت با ۸۵ هزار هکتار مساحت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی و در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از ۱۰۰ گونه دیگر است.

رفتن به بالا