خسارات جزیی به بیش از ۵۰ واحد مسکونی در روستاهای سروآباد در اثر زلزله

خانه روستایی
فرماندار سروآباد از خسارات جزیی به بیش از ۵۰ واحد مسکونی در روستاهای تابعه این شهرستان در اثر زلزله بامداد روز شنبه خبرداد.
: 1301

به گزارش کشاورزان پرس به نقل ازروستا نیوز یوسف باشی روز شنبه در جریان بازدید از روستاهای زلزله زده اظهار داشت: به محض وقوع زلزله در شهرستان سروآباد و اعلام وضعیت منطقه بلافاصله نیروهای ارزیاب و هلال احمر به روستاهای خسارات دیده اعزام شدند.

وی یادآور شد:‌ زلزله بامداد امروز باعث تخریب کامل یک واحد مسکونی در روستای پایگلان بخش مرکزی این شهرستان شد و باعث از بین رفتن وسایل و تجهیزات آن شد.  

وی افزود: یک منزل مسکونی نیز در روستای "ماضی‌بن" بخش مرکزی آشپزخانه آن تخریب شد و در سایر روستاهای تابعه بیش از ۵۰ مورد خسارات به صورت ترکی خوردگی دیوار و سقف خانه‌ها گزارش شده است.

فرماندارسروآباد با بیان اینکه خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است یادآور شد:‌ نیروهای ارزیاب در سطح روستاهای تابعه در حال بررسی وضعیت هستند و چنانچه مورد خاصی مشاهده شود اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بامداد روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر حوالی شوئیشه در استان کردستان را لرزاند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه در ساعت ۱۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در طول جغرافیایی ۴۶.۶، عرض جغرافیایی۳۵.۲۱ و عمق ۱۰ کیلومتر زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری شوئیشه (کردستان)، ۲۴ کیلومتری سرو آباد (کردستان) و ۲۸ کیلومتری پاوه (کرمانشاه) رخ داده است.

رفتن به بالا