۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال کرمان به آبیاری نوین مجهز هستند

آبیاری
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تا سال ۱۳۹۲ حدود ۸۹هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده بود که با اقدامات انجام گرفته اکنون این میزان با رشد ۶۸درصدی به ۱۵۰هزار هکتار رسیده است.
: 1373

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از، عباس سعیدی افزود: اجرای بیش از پنج هزار هکتار آبیاری تیپ در مزارع برای نخستین مرتبه در استان کرمان، پروژه توسعه آبیاری میکروتیپ در مزارع، تغییر الگوی کشت و افزایش بهره وری در واحد سطح، تدوین و اجرای برنامه پنج ساله کاشت سطح زیرکشت محصولات با نیاز آبی بالا و جایگزینی با محصولات کم آب و اقتصادی مانند زعفران، گل محمدی، زرشک و عناب از اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به روند مکانیزه کردن کشاورزی در استان تاکید کرد: اقدامات خوبی در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان کرمان انجام شده به طوری که ضریب مکانیزاسیون با ورود بیش از سه هزار تراکتور و کمباین به این استان از ۹ دهم اسب بخار به ۱.۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار دنباله بند و ادوات کشاورزی وارد استان کرمان شده که ضریب مکانیزاسیون از ۴۸ درصد به ۶۷ درصد افزایش یافته که اقدام بسیار خوبی در زمینه افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان و باغداران است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات طی سه سال گذشته برای خرید تراکتور به کشاورزان استان کرمان پرداخت شده است گفت: یکی از مشکلات ما تحویل ندادن تراکتور بود که در این زمینه مذاکراتی انجام شده و مشکل در حال رفع است.

وی افزود: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده بود که با افزایش این مقدار،  ۷۵ میلیارد تومان معادل ۱۳۵ درصد تسهیلات در سال ۹۹ پرداخت شده است.

رفتن به بالا