در گفت‌وگو باکشاورزان پرس به نقل از روستانیوز مطرح‌شد:

همت کافی برای اجرای صحیح قوانین وجود ندارد

 همت کافی برای اجرای صحیح قوانین وجود ندارد
یک کارشناس بخش کشاورزی با بیان این‌که قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند، گفت: این‌که چرا قوانین اجرایی نمی‌شوند، به نبود همت کافی برای اجرای آن‌ها بازمی‌گردد. کار مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و کار دولت هم اجرای قانون. علت اصلی اجرایی‌نشدن قوانین، عدم احترام به قانون از سوی همه است. تا زمانی که قبول نداشته باشیم که قانون می‌تواند مشکلات را حل کند، وضعیت ما به همین منوال باقی خواهد ماند.
: 1454

مریم ملکی در گفت‌وگو با کشاورزان پرس به نقل از «روستانیوز» ادامه داد: مشکل ما این است که همیشه تنها به بخشی از قانون عمل می‌کنیم. اگر قانون به درستی اجرا شود، حتی اگر ضعیف هم باشد، باز هم گره‌گشا خواهد بود. یکی از مسائلی که باعث اجرای صحیح قوانین می‌شود، در اختیار بودن منابع مالی برای اعطای تسهیلات و... است؛ این در حالی است که از چند سال قبل تاکنون، با مشکلاتی مثل برجام و تحریم‌ها مواجه هستیم.
ملکی افزود: کسری بودجه هم خود عاملی است که امکان اجرایی‌سازی قوانین رفع موانع تولید را کاهش می‌دهد، زیرا وقتی منابع درآمدی دولت در وضعیت مطلوبی نباشد، نمی‌توان منتظر اجرای این قوانین بود. یکی از عوامل اجرایی‌نشدن قوانین، نبودن هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی نیز است.
وی ادامه داد: اقدامی که باید دولت برای اجراشدن این قوانین انجام دهد، این است که قوانین محدودکننده را رفع کند، اما به‌طور کلی دولت فعلی اقدامی برای رفع این موانع انجام نداده. مجلس و نمایندگان مجلس باید برای رفع موانع تولید اقدامی اساسی انجام دهند و اجرای آن‌ها را در دستور کار داشته باشند و از وزرای مختلف برنامه و گزارش عملکرد بخواهند.

رفتن به بالا