پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداران حوزه کشاورزی

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداران حوزه کشاورزی
از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی پرداخت شده است.
: 2534

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی پرداخت شده است که بیشترین میزان پرداختی این تسهیلات از محل منابع بانک کشاورزی بود.

غلامرضا نعمتی افزود: این اعتبارات از محل سرفصل‌های اعتباری شامل بند «الف» ماده ۵۲ به مبلغ ۸۵ میلیارد تومان، نرخ ترجیحی برای گلخانه‌ها است که تاکنون از این محل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح به بانک معرفی شده و ۱۰۰ میلیاد ریال پرداخت شده است.
وی گفت: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون هم در ۲ مرحله ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده که از این میزان ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نعمتی افزود: از محل اعتبارات کشاورز کارت هم از پارسال ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان اختصاص داده شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، اصلاح و توسعه باغات، کشاورزی حفاظتی، سرمایه در گردش نیز سرجمع ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شده که ۱۷ میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.

نعمتی به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: امسال در تمام بخش‌های کشاورزی ۴۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

رفتن به بالا