افزایش قیمت سموم و کودهای کشاورزی در ایلام

افزایش قیمت سموم و کودهای کشاورزی در ایلام
افزایش قیمت سموم و کودهای کشاورزی در ایلام در سایه نبود نظارت و کافی نبودن حمایت‌ها باعث ایجاد مشکلاتی دوچندان برای کشاورزان این استان شده است.
: 2563

در سال جاری و با کشت محصولات کشاورزی افزایش قیمت سموم و کودهای مختلف کشاورزی، کشاورزان استان ایلام را در وضعیت تنگنا قرار داده است.

یکی از کشاورزان چرداول در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش قیمت سموم و کودهای مختلف کشاورزی باعث مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

علی اکبر تیموری بیان کرد: هزینه‌های بالای کشت در کنار این افزایش قیمت‌ها باعث شده بسیاری از کشاورزان دچار ضرر و زیان شوند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان انتظار داریم در این زمینه کشاورزان را حمایت کنند، افزود: شغل اکثر مردم مناطق مختلف استان کشاورزی است و امرار و معاش آنها به کشاورزی وابسته است.

با توجه به اینکه حدود ۷۰ فروشگاه مجاز سموم در سطح استان وجود دارد، فروشگاه‌ها از لحاظ قیمت، سموم غیرمجاز و تقلبی و سایر مسائل و مشکلات بررسی و نظارت می‌شوند

تیموری بیان کرد: خسارت‌های خشکسالی در سال‌های گذشته باعث ضرر و زیان زیادی به کشاورزی شده است، انتظار داریم مسئولان در سال جاری برای تامین نهاده‌ها، سموم و کودها شیمایی کشاورزان را کمک و حمایت کنند.

کشاورزان توان خرید سموم مورد نیاز برای کشت محصولات خود را ندارند
مدیر جهاد کشاورزی چرداول نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از نظر قیمت، قیمت سموم بسیار بالا است و کشاورزان توان خرید سموم مورد نیاز برای کشت محصولات خود را ندارند.

رفتن به بالا