بررسی بیمه محصولات کشاورزی در فارس

بررسی بیمه محصولات کشاورزی در فارس
پوشش بیمه محصولات کشاورزی سال آبی جاری در استان فارس بررسی شد.
: 2832

به گزارش کشاورزان پرسش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس در سال جاری مهمترین چالش‌های پیش روی صندوق بیمه محصولات کشاورزی از جمله افزایش تعرفه ها، نحوه واریز غرامت‌ها مورد بحث قرار گرفت و راهکار‌های لازم جهت رفع مشکلات موجود و بهبود شرایط پوشش بیمه کشاورزی استان بررسی شد.
همچنین در این جلسه وضعیت ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده سال ۱۴٠٠ در سامانه رصد و اتخاد تدابیر لازم برای تحقق و ثبت اشتغال هدف گذاری شده دستگاه‌های اجرایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

سامانه رصد از ابتدای سال ۱۳۹٠ بر اساس مصوبه جلسه مشترک شورای عالی اشتغال و استانداران توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد تا اطلاعات اشتغال ایجاد شده به صورت برخط (online) توسط دستگاه‌های اجرایی به تفکیک وضعیت خوداشتغالی، اشتغال زایی اشخاص حقیقی و حقوقی و اشتغال دولتی و غیر دولتی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی ثبت شود.
در این جلسه آخرین وضعیت واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌های استان و تعیین تکلیف نهایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

تعدادی از واحد‌های تولیدی استان بنا به اجرا نشدن تعهدات خود و اختلافات پیش آمده، به تملک بانک‌های عامل استان درآمده و بنا به ماهیت فعالیت بانک ها، این واحد‌ها غیرفعال یا نیمه فعال شده اند. یکی از سیاست‌های دولت برای حمایت از اشتغال، رفع موانع موجود و برگشت واحد‌های تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید است.

رفتن به بالا