در گفت وگو با یک عضو شورای شهر بررسی شد:

ورود پساب فاضلاب به زمین‌های کشاورزی جنوب تهران

ورود پساب فاضلاب به زمین‌های کشاورزی جنوب تهران
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه به نظر می‌آید محل مصرف پساب فاضلاب در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرری باشد گفت:‌با توجه به آلودگی‌های بهداشتی و زیست‌محیطی وزارت بهداشت و نیرو باید به این قضیه ورود کنند.
: 3292

به گزارش کشاورزان پرس به نقل ازخبرگزاری فارس، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به حادثه غرق شدن یک کودک در کانال آب در منطقه 20 اظهار داشت: ما در کمیسیون حقوق و نظارت شورا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کردیم همچنین در قالب طرح نجم به همراه دادستان، شهردار منطقه 20 و دیگر مسؤولین این مسأله مورد رصد دقیق قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه به نظر می‌آید این کانال در حریم تهران قرار دارد و خارج از محدوده شهرداری است ولی ما به نظرم با دو چالش مواجه هستیم یکی اینکه شرکت آب منطقه‌ای این کانال را ایمن‌سازی نکرده و دیگر اینکه به نظر می‌رسد پساب فاضلاب هم در کشاورزی این محدوده استفاده می‌شود.

اقراریان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آلودگی محصولات کشاورزی و مشکلات بهداشتی برای شهروندان این مسأله باید از سوی وزیر نیرو و بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین مردم شهرری سال‌هاست که مشکل سکونت بر زیر دکل‌های فشار قوی برق را دارند مشکلی که در منطقه 16 نیز وجود دارد و نیازمند عزم جدی دستگاه‌هایی مانند استانداری و وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: همچنین از بنیاد مستضعفان و آقای فتاح تقاضا دارد که اهتمام ویژه نسبت به کارخانه سیمان تهران که در مجاورت تهران است داشته باشند به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از معادن کوه‌های بی‌بی‌شهربانو گزارشاتی به ما رسیده که این مجموعه در حال تخریب زیست محیطی است.

اقراریان گفت: علیرضا زاکانی شهردار تهران دستورهایی برای ایجاد پارک مقاومت داده‌اند ولی بنیاد مستضعفان باید ورود کند چرا که این محدوده‌ها با آسیب‌های اجتماعی و معتادان متجاهر همراه شده و باید با همکاری دستگاه‌های مختلف شاهد بهبود وضعیت آن باشیم.

رفتن به بالا