38 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه از آفات پاکسازی شد

38 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه از آفات پاکسازی شد
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد: سال زراعی گذشته کار مبارزه با علف های هرز در سطح 440 هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان انجام شد.
: 3318

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  ایلنا ،فرهاد شریفی با اشاره به آغاز مبارزه با علفهای هرز در مزارع مناطق گرمسیری استان از حدود دو ماه گذشته، اظهار کرد: تاکنون کار مبارزه با علفهای هرز در سطح 38 هزار هکتار از مزارع استان انجام شده و پیش بینی می‌شود این سطح در نهایت به 480 هزار هکتار برسد.

 شریفی با بیان اینکه باید کار مبارزه با علفهای هرز در سطح همه مزارع گندم و جو استان انجام ‌شود، افزود: در تلاشیم تا همه مزارع گندم و جو آبی و حداقل 90 درصد مزارع دیم استان علیه علف‌های هرز سمپاشی شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کار مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان به دلیل وقوع دیرهنگام بارندگی موثر(پَلِه) در اکثر نقاط استان دیرتر از سنوات معمول شروع شده، گفت: نزدیک 80 درصد مزارع گندم استان هنوز در مرحله پنجه زنی بوده و به رشد کافی برای انجام سمپاشی علیه علف‌های هرز نرسیده اند.

 وی یادآور شد: سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی حادث شده امکان سم پاشی برخی مزارع دیم استان علیه علف های هرز وجود نداشت.

 وی سپس با تاکید بر اینکه مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو ضروری است، تصریح کرد: سهل انگاری زارعان در سم پاشی مزارع علیه علف های هرز، کیفیت و کمیت محصول را به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شریفی اشاره ای هم به موجود بودن سموم مورد نیاز برای مبارزه با علفهای هرز در استان داشت و افزود: مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم و بیش از 15 نوع سم در فروشگاه های استان موجود است.

وی در ادامه اشاره ای هم به در دست پایش بودن مزارع استان از حیث شیوع آفت "سن" و بیماری"زنگ زرد" داشت و گفت: با ردیابی های صورت گرفته فعلا خبری از سن و  زنگ زرد در مزارع استان نیست، اما به محض رویت بیماری یا آفت نسبت به مبارزه اقدام خواهد شد.

رفتن به بالا