در برنامه رویش این هفته بررسی می‌شود:

تأثیر ایجاد شبکه کشاورزی آنلاین در پویایی صنعت کشاورزی

  تأثیر ایجاد شبکه کشاورزی آنلاین در پویایی صنعت کشاورزی
برنامه تلویزیونی "رویش" دوشنبه این هفته میزبان « دکتر مهدی غلامی»، کارآفرین و مدیرعامل شرکت توسعه و تجارت بین الملل کسب و کار است.
: 3345

با رشد تکنولوژی و شکل گیری زیرساخت‌های توسعه، تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به سمت استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در دنیا سوق پیدا کرده است به نحوی که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. در دنیای پرشتاب امروز، عامل سرعت در انجام مکاتبات، مبادله اسناد و اطلاعات و کاهش مدت زمان تشریفات نقش تعیین کننده ای در توفیق کارها ایفاء می نماید. بخش کشاورزی یکی از قطب های اساسی اقتصاد کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و سرمایه گذاری و توجه ویژه به این بخش امری اجتناب ناپذیر می باشد،چرا که اقتصاد ایران را باید اقتصادی برپایه کشاورزی دانست.

برهمین اساس راه اندازی و ایجاد بسترهای توسعه کشاورزی بر پایه فناوری و با استفاده از دستاوردهای نوین تکنولوژی امری ضروری است؛ چرا که در دنیای امروز همانگونه که رشد تکنولوژی با سرعت نور در حرکت است، فعالیتهای اجرایی هم باید با سرعت بیشتری نسبت به گذشته صورت گیرد تا توان رقابتی و توسعه محقق شود.

از آنجا که خرید و فروش محصولات کشاورزی و تأمین مایحتاج و تجهیزات این حوزه، از دغدغه‌های اصلی فعالان کشاورزی بوده و مشکلاتی نظیر وجود دلالی کاذب، ناتوانی در تأمین به موقع مواد اولیه و مسائلی پیرامون حمل و نقل این محصولات همیشه وجود داشته است، کارشناسان و دغدغه مندان این بخش، همواره به دنبال راهی برای تسهیل شرایط و هموار ساختن مسیر رشد و توسعه بوده‌اند.

در همین راستا چندی پیش شبکه تجاری کشاورزی ایران (اگرینیتو) رونمایی شد؛ شتابدهنده تخصصی کشاورزی ، که در قالب تعاونی فعالیت می‌کند، ماهیتی مدیریتی و تسهیل گری داشته و به عنوان هاب نوآوری تجارت الکترونیک در صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

لازم به توضیح است؛ استارت آپ پلتفرم محور اگرینیتو (شبکه تجاری کشاورزی ایران) شبکه‌ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی است.

در همین خصوص، برنامه تلویزیونی "رویش" دوشنبه این هفته میزبان « دکتر مهدی غلامی»، کارآفرین و مدیرعامل شرکت توسعه و تجارت بین الملل کسب و کار  است و به بررسی موضوع  تأثیر ایجاد شبکه کشاورزی آنلاین، در پویایی صنعت کشاورزی می‌پردازد..

رفتن به بالا