مدیرعامل پلتفرم " اگرینیتو" :

مهم ترین هدف ما حذف واسطه گری‌های کاذب است

مهم ترین هدف ما حذف واسطه گری‌های کاذب است
یکی از ابتکارات نوین در حوزه تولیدات کشاورزی، ایجاد پلتفرم‌هایی است که با رویکردی توسعه محور در تجارت کشاورزی، سعی در رونق و مانع زدایی در این بستر دارند. دکتر «مهدی غلامی» مدیرعامل شرکت دانش بنیان" توسعه تجارت بین الملل کسب و کار" که چندی است در این حوزه فعالیت چشمگیری را شروع کرده امروز مهمان برنامه رادیویی "نمودار" بود و در خصوص نحوه کار این پلتفرم‌ها و اهدافی که دنبال می‌کنند، توضیحاتی ارائه کرد.
: 3379

مدیرعامل پلتفرم " اگرینیتو" ، در ابتدای این گفت و گو در خصوص ماهیت نرم افزاری که در اکوسیستم کشاورزی ایجاد کرده است، اظهار داشت: کاری که یک جمع نخبگانی در شرکت ما انجام داده‌اند، ایجاد شبکه تجاری کشاورزی است که کل بازار عرضه و تقاضای محصولات، نهاده‌ها، تجهیزات و خدمات کشاورزی را با هدف تکمیل زنجیره تأمین بخش کشاورزی بر بستر این زیرساخت پیاده سازی کرده‌‌ است.

وی افزود: ما در شبکه تجاری، کشاورزی "اگرینیتو" یک سری حمایت‌ها برای مخاطبان مان در نظر گرفته‌ایم، از جمله ارائه خطوط اعتباری، بیمه‌های تخصی و پارامتریک، آموزش ، مشاوره وبازارتهاتر کشاورزی که کشاورزان علاوه بر عرضه و تقاضای محصولات و موارد مورد نیازشان بر پایه این شبکه تجاری کشاورزی، می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

غلامی در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که این طرح تا چه اندازه می‌تواند در افزایش سهم کشاورز از قیمت فروش نهایی محصولی که به بازار عرضه می‌کند، موثر باشد؟ گفت: بازار کشاورزی، دچار یک سری دلالی‌های کاذب است و همین امر آسیب زیادی به زیست بوم کشاورزی وارد کرده است؛ معمولا قیمتی که کشاورز، حاصل دسترنج خود را به بازار عرضه می‌کند با قیمتی که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد، تفاوت فاحشی دارد. در نتیجه یکی از مزیت‌های استفاده از زیرساخت‌های آنلاین، بحث شفاف سازی است که بر اساس آن قیمت‌ها به صورتی شفاف و با حذف واسطه گری‌های کاذب بر بستر این شبکه تجاری کشاورزی، رقم می‌خورد وکشاورزان می‌توانند محصول مورد نظر خود را با قیمتی مشخص از طریق تأمین کننده و کشاورز مشخص شده خریداری کنند.

وی در در ادامه درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای برای جذب و افزایش میزان استقبال فعالان حوزه کشاورزی وعضویت در این پلتفرم توضیح داد: همانطور که می‌دانید بافت کشاورزی ما بافتی سنتی است و شاید ما تا شش سال قبل فکر نمی‌کردیم، زیرساخت‌های خرید و فروش آنلاین در کشور، راه بیفتد و به حدی مورد استقبال واقع شود که مردم حتی نیازهای روزانه خود را هم از این طریق مرتفع کنند. در بحث کشاورزی هم دقیقا  وضع به همین صورت است. اگرچه کار دشواری است اما برای اینکه ما بتوانیم با جامعه مخاطب که کشاورزان عزیزهستند، ارتباط برقرار کنیم، یک سری خدمات و امکاناتی را تعریف کرده‌ایم که در این فرایند، کارشان تسهیل شود و بتوانند با استفاده از ابزارهایی که در شبکه تجاری "اگرینیتو" پیاده سازی شده در ورود به بازار به شکلی راحت و اثرگذار تر حاضر شوند.

وی افزود: این بحث‌ نیازمند یک مدل کسب و کاری است که بتواند با مخاطبان ما در سطح روستا، ارتباط بگیرد، به همین منظور ما یک شبکه نمایندگی ایجاد کردیم که با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای متولی جامعه کشاورزی و قشر تحصیل کرده این بخش، شکل گرفته است. بر همین اساس وقتی بر بستر نمایندگی تا سطح روستاها پیش می‌رویم با کشاورز تعامل مستقیم داشته و برای عرضه محصولات و خرید مواد مورد نیاز او از جمله سم، کود و نهاده‌ها آمادگی خدمت رسانی را داریم.

رفتن به بالا