مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:

تمهید لازم برای پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی شهرستان انجام شد

تمهید لازم برای پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی شهرستان انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص احتمال حمله ملخ صحرایی از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پنج گروه پایش فعال و ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی خرمشهر پایش شد.
: 3428

به گزارش کشاورزان به نقل از ایرنا، ناجی شهیب‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص احتمال حمله ملخ صحرایی از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین پنج گروه پایش فعال و ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی خرمشهر پایش شد.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای مدیریت مشغول به خدمت بودند افزود:در زمینه حفظ نباتات و همچنین در تمام مدت تعطیلات توجه به آفات و بیماری‌های فصل به ویژه زنگ زرد گندم در پایش‌ها مورد توجه قرار گرفت.

شعیب زاده بیان کرد: تمهید لازم برای پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی غرب کارون حفارشرقی، شلمچه و نخلستان‌های جزیره مینو خرمشهر از سوی گروه‌ها و ماموران جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ریزش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی خرمشهر مشاهده نشده،گفت:به منظور پیشگیری از ریزش این آفت، سمپاشی زمین‌های کشاورزی خرمشهر تدارک دیده شده است.

شهیب‌زاده از بهره‌برداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ دریایی به سرعت از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی خرمشهر اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ هزار هکتار از اراضی توسط یک گروه گشت بازرسی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.

نخستین بار در دهه‌های اخیر، ملخ صحرایی در بهمن ۱۳۹۷ در مزارع شهرستان ساحلی هندیجان در۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی خوزستان مشاهده شد. اوج ریزش این آفت نابودکننده در تابستان ۱۳۹۸ در بسیاری از مناطق خوزستان مشاهده شد و کشاورزان متحمل خسارات سنگینی شدند.
در آن زمان عملیات مقابله و کنترل این آفت در خوزستان به صورت هوایی (پهپاد) و زمینی و هواپیماهای سمپاش با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان انجام شد.

رفتن به بالا