رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی مشکین دشت:

در صدد توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی گیاهان دارویی هستیم

در صدد توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی گیاهان دارویی هستیم
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی مشکین دشت استان البرز گفت:درصدد هستیم تا با همکاری اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی در فرایند آموزش و توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی گیاهان دارویی تلاش ویژه ای شود تا بتوانیم از امکانات و ظرفیت های موجود در این مسیر استفاده کنیم.
: 3834

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، «سیدداود حاجی میررحیمی»  افزود: تلاش ها براین است تا با راه اندازیارک  علم و فناوری در مشکین شهر بتوانیم از ظرفیت های استان البرز در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی اقدامات لازم به عمل آوریم.

وی ادامه داد:  اکنون ۵۵ شرکت دانش بنیان و فناور کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فعالیت می کنند و این شرکت ها را وارد  فرآیند تورهای صنعت کشاورزی کرده ایم.

 مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی  در ۲ دهه گذشته تمرکز ویژه ای  بر آموزش و کشت گیاهان دارویی داشته در سالهای اخیر  به موضوع کارآفرینی و فرآوری این گیاهان به منظور توسعه اشتغال دانش آموختگان کشاورزی ورود کرده است.

وی گفت: طی ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ گلخانه توسط بخش خصوصی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت برای حوزه های تحقیقاتی و پایلوت تولید تاسیس شده است .

وی به آموزش سربازان در حوزه بخش کشاورزی ماهیان زینتی، پرورش دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی و گلخانه اشاره کرد و  افزود: این آموزش ها  با همکاری سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی برگزار شد.

 رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت به آموزش سنجش مهارت آموزش کار و دانش اشاره کرد و گفت: برای بزرگسالانی که از آموزش جا مانده اند دوره های مختلف مربوط به ماشین های کشاورزی، لبنیات و پرورش زنبور عسل برگزار می شود؛  سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر آموزش سنجش مهارت گذراندند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزش بهره برداران کشاورزی را داریم، افزود: سالانه  ۱۰ تور آموزشی و ترویجی برای کشاورزان سراسر ایران برگزار می شود و در این تورها  مقایسه ارقام سبزی و صیفی را  در  مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره ) را فرا می گیرند.

میرحیمی گفت: در همین راستا همکاری گسترده ای با تعاونی ها،اتحادیه ها، تشکل های بخش کشاورزی داریم که سال گذشته با اتحادیه های زنبور عسل و باغبانی کشور در سطح ملی دوره های متعددی را اجرا کردیم.

 رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار نفر روز در سال گذشته آموزش کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) حضوری و مجازی گذراندند.

رفتن به بالا