ستاد راهبردی حوزه دانش بنیان:

مرکز «پردیس نوآوری‌های کشاورزی»در همدان راه اندازی می‌شود

مرکز «پردیس نوآوری‌های کشاورزی»در همدان راه اندازی می‌شود
استاندار همدان خبر داد: مرکز «پردیس نوآوری‌های کشاورزی» در راستای دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی در همدان راه اندازی می‌شود.
: 3883

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیمای همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نخستین ستاد راهبردی حوزه دانش بنیان استان گفت: این مرکز هفته آینده با انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه‌ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی «مرکز پردیس نوآوری و فناوری‌های کشاورزی همدان» همه فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان در حوزه کشاورزی تبدیل به تولید و محصول خواهد شد.

استاندار تصریح کرد: افتتاح پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی در همدان به عنوان سومین مرکز در سطح کشور بتواند تحول بزرگی در حوزه کشاورزی، امنیت غذایی، خوداتکایی و افزایش تولید در استان همدان داشته باشد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌های موثری در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی استان قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع از جمله آب، محصولات کشاورزی باید به سمت فناور و دانش بنیان سوق داده شود تا میزان بهره وری از آب و خاک افزایش یابد.

استاندار گفت: افتتاح پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی استان بارقه امیدی است که اقدامات دانش بنیان را در حوزه کشاورزی در شاخه‌های مختلف تولید، اجرایی و عملیاتی کند و بهره وری در آن حوزه را بالا ببرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر دانش بنیان یک تکلیف شرعی و قانونی است، افزود: با توجه به شعار سال و طبق فرمایش مقام معظم رهبری تکلیف داریم که بخش تولید را به سمت فناور و تولید دانش بنیان سوق دهیم.

وی تصریح کرد: کمیته‌های هفت گانه پارک علم و فناوری با تشکیل جلسات مستمر شرکت‌های دانش بنیان را رصد و مشکلات آن‌ها را احصا کنند.
قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی دولت تولید دانش بنیان است گفت: مطابق دستورالعمل رییس دفتر رییس جمهور در واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان در اولویت باشند که بر همین اساس توجه ویژه به تولیدات دانش بنیان در دستور کار استانداری همدان قرار دارد.

رفتن به بالا