سه کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرکرد افتتاح شد

سه کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرکرد افتتاح شد
سید جواد ساداتی نژاد در جریان سفر استانی هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، فاز سوم توسعه خط تولید خوراک آبزیان فرادانه، کارخانه آماده بهره برداری خوراک آبزیان جیره و کارخانه تولید خوراک آبزیان نازنین دانه در شهرکرد را افتتاح کرد.
: 3891

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سه کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرکرد توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

بنابر این گزارش، کارخانه خوراک آّبزیان فرادانه دارای ظرفیت تولید تقریبا حدود ۲۵۰ تن در روز است و دارای دو خط اکسترودر و دو خط پرس پلت به صورت مستقل است که همزمان می تواند هم تولید خوراک میگو به سیستم پرس پلت بدهد و هم تولید خوراک آبزیان با سیستم استرودل کند. همچنین اشتغالزایی در این واحد حدود ۷۰ تا ۷۵ نفر بوده و به صورت در ۲۴ ساعته در سه شیفت کار می‌کند. این طرح شامل دو فاز دیگر هم هست که ۲۸۰ نفر به صورت مستقیم در خطوط تولید آن مشغول به فعالیت هستند و برای اجرای فاز سوم این طرح به حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

همچنین کارخانه آماده بهره برداری خوراک آبزیان جیره با ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال است، طرح این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۵ شروع شده و با حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد تومانی کار این کارخانه آغاز شده و ظرفیت تولید ۶۰ تن در روز را دارد. در هر شیفت کاری ۱۵ نفر و در مجموع در هر دو شیفت ۳۰ نفر مشفول به کار هستند و در مجموع برای ۴۰ نفر اشتغالزایی شده است.

کارخانه خوراک آبزیان نازنین دانه نیز در فاز ۳ قطب صنعتی شهرکرد واقع شده که ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن خوراک آبزیان در سال را دارد. این کارخانه برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح شده است.

رفتن به بالا