وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد:

لزوم حضور ۲۰ درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

لزوم حضور ۲۰ درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تاکیدات صورت گرفته، باید ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی باشند، از این جهت تسهیلات و حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت تا حرکت بزرگی در تولیدات دانش بنیان این حوزه رخ دهد.
: 3900

به گزارش کشاورزان پرس، سید جواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه دو روزه فناوری های دانش بنیان خوراک دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران افزود:‌ در ابتدای سال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آیین نامه ای را در خصوص دانش بنیان ها در راستای قانون جهش تولید در دولت تصویب کردیم که این آیین نامه امل ۱۹ ماده و بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه ماده یک این آیین نامه با توجه به فرمایش های رهبری به موضوع جبران تاخیر در ورود به حوزه های کشاورزی ارتباط دارد، بیان کرد: با توجه به تاکیدات صورت گرفته، باید ۲۰ درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی باشند، از این جهت تسهیلات و حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت تا حرکت بزرگی در تولیدات دانش بنیان این حوزه رخ دهد.

ساداتی نژاد یادآور شد: مشکلات فرادستگاهی در حوزه کشاورزی دغدغه ما است، بنابراین درصدد هستیم در حوزه خوراک دام با کمک به تولید کنندگان و رفع مشکلاتشان، نیاز کشور را رفع کنیم.

وی با تاکید بر همگرایی بین دولت‌ها و حل حجم زیاد مشکلات در تأمین خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: با توجه به طرح مردمی سازی یارانه ها، قیمت نهاده های دامی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده، لذا دغدغه ما ارزان سازی خوراک دام است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:‌ استفاده و بهره برداری از بقایا و ضایعات موجود و ظرفیت‌های بومی کشور در این عرصه ضروری است. اکنون فرصت جدیدی فراهم شده که با نوآوری و فناوری که از آن به عنوان انقلاب نوآوری و بهره وری در بخش دام و طیور کشور یاد می کنند،‌ خوراک دام را با استفاده از ظرفیت‌های بومی تامین کنیم.

وی یادآور شد: نمایشگاه امروز با کمک معاونت علمی برای شناخت و معرفی جایگزین های سویا، ذرت که آب بری فراوانی دارند، برگزار شد. امسال شرکت های دانش بنیان و نخبگان می توانند به واسطه نوآوری جایگزین های تأمین پروتئین سویا، خوراک دام، طیور و آبزیان را معرفی کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه می‌توانیم واردات را تا سقف ۶۰ درصد کاهش دهیم، افزود:‌ امیدواریم با حذف ارز ترجیحی بتوانیم خروجی خوبی را تا پایان سال ببینیم و میزان واردات کاهش پیدا کند.

رفتن به بالا