مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی :

سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد

سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن ماهی خوراکی در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی این استان تولید ‌می‌شود.
: 4025

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از موج، مجید طاهرپور مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به میزان و نوع ماهیان پرورشی اظهار کرد: از این میزان، هشت هزار و ۴۰۰ تن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی و خاویاری است.

 

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۶۴۲ واحد پرورشی در بخشهای مختلف تولید شیلات از جمله ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی، سردابی و گیاهان آبزی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بخش عمده آنها دارای مجوز هستند.

 

وی متذکر شد: همچنین در زمینه تولید ماهیان زینتی نیز، سالانه ۱۱ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تکثیر و پرورش می‌ یابد که آمار مطلوبی است که این میزان تولید حاصل فعالیت ۹۲ مرکز پرورش ماهیان زینتی است.

 

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: سالانه در ۲ مرکز تولید شیلات تعداد ۱۳۵ هزار شاخه گیاهان آبزی نیز تولید می‌ شود.

 

طاهرپور یادآور شد: حساسیت زیاد بخش شیلات موجب می‌شود که این حوزه از شرایط و فضاهای خاص مانند شیوع کرونا، نوسانات اقتصادی و تورم متاثر شود اما خوشبختانه بهره‌برداران در این زمینه تمام تلاش خود را برای تولید موفق به کار می بندند.

رفتن به بالا