امیر یوسفی در گفتوگو با کشاورزنا به نقل از«روستانیوز» افزود: بستهبندی و برندسازی مناسب میتواند ارزآوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشد. وقتی این زمینه مهیا باشد، بازار صادراتی فراهم میشود و کشاورز میتواند محصول خود را بهتر به فروش برساند. درصورتیکه برندسازی و بستهبندی مناسب داشته باشیم، میتوانیم ظرفیت صادرات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.
وی ادامه داد: مشکل ما این است که محصول را تولید میکنیم، ولی در حفظ و نگهداری آن موفق نیستیم و این محصولات به ضایعات تبدیل میشوند. ضایعات محصولات کشاورزی در برخی مواقع به ۵۰درصد هم میرسد (کمترین میزان ضایعات هم ۲۰درصد است) و علت تولید این حجم از ضایعات، نبود بستهبندی مناسب است.
ثبت نظرات و دیدگاه شما