یک‌هزار و ۷۰۵ هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان رفع تداخل شد

اراضی کشاورزی
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یک‌هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان با همراهی بخش‌های مختلف رفع تداخل شد.
: 1081

غلامرضا خراسانیان روز شنبه در گفت و گو با کشاورزان پرس به نقل از ایرنا اظهار داشت: رفع تداخل اراضی کشاورزی در استان سمنان با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا شد.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۳۲ پلاک به مساحت یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی در استان سمنان مورد بازبینی قرار گرفته که یک هزار و ۷۰۹ هکتار به بخش کشاورزی بازگشته است.
وی بیان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی استان سمنان با برگزاری جلسات مستمر در مدت چهار سال و بازدید میدانی اعضای کارگروه و کمیسیون اراضی مطالعه و تفسیر عکس‌های هوایی انجام شد.
خراسانیان یادآور شد: در آینده نه چندان دور تمام اراضی کشاورزی استان سمنان تصویب شده و سند تک برگی اراضی برای بهره برداران این بخش صادر می شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: سمنان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ رفع تداخل اراضی کشاورزی، تثبیت سند مالکیت و اخذ سند تک‌برگی است.
استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی با ۴۵ هزار بهره بردار دارد.

رفتن به بالا