وزیر جهاد کشاورزی:

امسال هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» نام‌گذاری شده است

امسال هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» نام‌گذاری شده است
وزیر جهاد کشاورزی در پیامی هفته جهاد کشاورزی را تبریک گفت.
: 3914

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

هفته جهاد کشاورزی را به همه تولیدکنندگان عزیز حوزه کشاورزی و همه پرسنل زحمتکش وزارت جهاد کشاورزی تبریک می‌گویم و امیدوارم مثل همیشه در حوزه امنیت غذایی کشور، تلاش و پایداری لازم را داشته باشیم و بتوانیم وظیفه‌مان را در قبال مردم انجام دهیم.

 

با توجه به اینکه امسال هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» نام‌گذاری شده و امسال را هم مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده‌اند؛ جایگاه نفوذ فناوری و دانش در حوزه کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد و عزیزانمان در سازمان «تات» نقش کلیدی را در این حوزه بر عهده‌ دارند تا بتوانند جایگاه فناوری، دانش و بهره‌وری را به‌خصوص با اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها در سرتاسر کشور نسبت به سنوات گذشته رشد دهند تا بتوانیم علم و فناوری را در کنار کشاورزان عزیزمان برای اقتصادی کردن و تجاری کردن کشاورزی به ارمغان بیاوریم.

 

تولیدکنندگان عزیز در اقصی نقاط کشور با جدیت در طول سال‌های گذشته تا به امروز سفره مردم و امنیت غذایی آن‌ها را پایدار نگاه داشته‌اند، این عزیزان در تامین غذا مهم‌ترین نقش را بر عهده‌ دارند و با دلسوزی و غیرت در طول این سال‌ها تلاش کرده‌اند.

 

الان در روزهایی قرار داریم که کشاورزان عزیز برداشت گندم را در کشور انجام می‌دهند؛ تولیدکنندگان، دامداران و مرغداران و عزیزانی که در حوزه آبزیان تلاش می‌کنند‏، در اقصی نقاط کشور به آنان خدا قوت می‌گویم. دولت سیزدهم تمام تلاش خود را در حمایت از حوزه تولید با برنامه‌هایی از جمله کشاورزی قراردادی و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش به‌پیش می‌برد و همچنین تمام تلاش خود را برای این که مصرف‌کنندگان بتوانند با فراوانی و فراهمی‏، محصولات کشاورزی و غذا را همراه با سلامت، با کیفیت و با یک قیمت معقول در اختیار داشته باشند، تا تولید بتواند استمرار پیدا کند. مصرف‌کننده در کنار تولیدکننده دو بازوی مهمی هستند که در کنار هم می‌توانند از تولید، سلامتی، فراهمی و قیمت مناسب صیانت کنند.

 

برای همه تولیدکنندگان عزیز بخش کشاورزی و همه کارکنان خدومی که در اقصی نقاط کشور و در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها، در همه ‌جا هستند و کمک و تلاش می‌کنند تا حوزه تولید پایدار بماند، آرزوی عزت و سربلندی دارم.

رفتن به بالا