اراضی ملی و اراضی کشاورزی نهاوند از یکدیگر جداسازی شد

اراضی جنگلی
رئیس منابع طبیعی نهاوند از اجرای طرح ایجاد کمربند حفاظتی با استفاده از بلوک‌های سیمانی در این شهرستان گفت: حدود ۵۰۰ عدد سازه بتنی و چندین تابلوی حفاظتی در مرز بین اراضی ملی و اراضی کشاورزی نصب شد تا آنها را از یکدیگر جدا کند.
: 1093

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از  روستانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حسن غیاثوند امروز با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه سال ۹۹ تأمین‌ شده است، بیان کرد: این کار به مشخص کردن مرز اراضی ملی و مستثنیات در طبیعت و همچنین حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی منجر خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی با اراضی کشاورزی و مستثنیات، باعث جلوگیری از تصرفات غیر مجاز به عرصه های منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام ها، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده های تخلف و تسریع در اجرای مأموریت های محوله به یگان حفاظت منابع طبیعی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح کمربند سبز حفاظتی، حدود اراضی ملی و مستثنیات مشخص و تصرفات مربوط به تخلفات احتمالی کاهش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: نصب این سازه های بتونی در عرصه‌هایی انجام می‌شود که اصلاح هندسی و طرح کاداستر بر روی آن اراضی اجرا شده باشد.

غیاثوند افزود: در شهرستان نهاوند ۹۵ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی قرار دارد که کار نقشه‌برداری بیش از ۹۰ درصد آنها از سوی کارشناسان مربوطه انجام شده است.

وی گفت: با امکانات کاداستر نقشه‌برداری‌ها به روز است و با استفاده از این امکانات کار جدا کردن مرز بین اراضی ابتدا در روی نقشه عملیاتی و سپس با استفاده از سازه‌های بتنی مرز بین اراضی ملی و کشاورزی مشخص خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند در پایان گفت: با توجه به اینکه در اراضی ملی بعضا تخلفاتی مانند تصرف غیر مجاز اراضی ملی صورت می‌گیرد لذا در سال گذشته بیش از ۲۰۰ پرونده راجع به تخلفات در مراجع قضایی تشکیل شده که تعدادی نیز مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

رفتن به بالا