مدیرکل شیلات گلستان:

تکمیل فاز اول مجتمع میگوی گمیشان هفت هزار شغل ایجاد می‌کند

تکمیل فاز اول مجتمع میگوی گمیشان هفت هزار شغل ایجاد می‌کند
مدیرکل شیلات گلستان گفت: تکمیل فاز اول مجتمع میگوی گمیشان در سال ۱۴۰۰ علاوه بر افزایش ارزآوری برای کشور، حدود هفت هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
: 1104

 به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا :سیدجواد قدس‌علوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع میگوی گمیشان اظهار داشت: این مجتمع شامل ۱۴۱ مزرعه ۲۰ هکتاری است که در حال حاضر هزار و ۵۰۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: سال ۹۷ در این مزارع حدود ۲ هزار و ۵۸۵ تن میگو تولید شد که پیش بینی می شود این مقدار تا سال آینده به افزون بر سه هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تولیدات این مجموعه صادر می‌شود گفت: مجموعه میگوی گمیشان در سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشت.

وی گفت: تکمیل و بهره برداری از فاز دوم مجتمع میگوی گلستان به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با بهره برداری از فاز دوم، تولید میگو در این مجتمع از ۲۰ هزار تن در سال فراتر خواهد رفت.

وی همچنین به بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گمیشان اشاره کرد و افزود: این مرکز با وسعت ۵۰۰ هکتار حدود ۲۲۰ مزرعه برای تولید گوشت و خاویار دارد که تاکنون چهار مزرعه آن به بخش خصوصی واگذار شده و ساخت فاز اول آن هفته آینده به صورت پایلوت آغاز می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این بازدید بر ضرورت تسریع در تکمیل مزرعه پروش میگو و خاویار گمیشان با هدف افزایش فرصت شغلی پایدار تاکید کرد.

عیسی منصوری در این بازدید گفت: برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت مناطق کشور با بهره مندی از تسهیلات ارایه شده می تواند منجر به کارآفرینی، افزایش تولید و در نهایت رونق اقتصاد کشور شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز از استخر "مادر" آق‌قلا که از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری احداث شده دیدن کرده بود.

رفتن به بالا