اختلاف قیمت مرغ در استان‌های مختلف دردسرساز شد

مرغ
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنان ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان مازاد بر نیاز است، اما اختلاف قیمت در استان‌های دیگر کشور سبب ایجاد مشکلاتی شد.
: 1137

لامرضا قوسی، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین   اعلام کرد: در حال حاضر ۵۶۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید سالانه ۵۹ میلیون و ۸۳ هزار تن در استان خراسان جنوبی فعال است.
 وی میزان مصرف روزانه استان را به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ تن گوشت مرغ برآورد کرد و گفت: خراسان جنوبی در زمینه تامین گوشت مرغ نه تنها خودکفا است بلکه به استان‌های مجاور و کشور افغانستان نیز صادرات دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان‌های دیگر را سبب بروز مشکلاتی در این زمینه دانست و ادامه داد: تعطیلات نوروزی روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ در سراسر استان توزیع ‌شد در حالی که نیاز استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و کرمان را هم تامین کردیم.
وی با بیان اینکه نظارت بر گوشت مرغ چند بعدی و توسط دستگاه‌های نظارتی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: کارشناسان و بازرسان جهاد کشاورزی از لحظه تحویل تا پایان کشتار بر این فرایند نظارت دارند.

تولیدکنندگان رغبتی به جوجه‌ریزی ندارند

قوسی گفت: علی رغم اینکه چرخه کامل تولید گوشت سفید در خراسان جنوبی فراهم است، اما واحدها سال گذشته درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند و این موضوع سبب شد رغبت تولیدکنندگان به جوجه‌ریزی مقداری کاهش یابد.
وی ادامه داد: از طرفی شرایط حاکم بر بازار عمومی کل کشور نیز مقداری تاثیرگذار بوده؛ البته تنها استان کشور هستیم که در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شده‌ایم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است مشکل کمبود گوشت مرغ در استان رفع شود باید دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، امنیتی، سازمان صمت، نیروی انتظامی در زمینه نظارت کمک کنند جلوی قاچاق و حمل غیرمجاز مرغ گرفته شود در غیر این صورت هر قدر تولید داشته باشیم شرایط همین خواهد بود.
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به گوشت مرغ، یادآور شد: در ماه رمضان هیچ گونه کمبودی نخواهیم داشت و بیش از نیاز مردم مرغ تامین و توزیع خواهد شد.

رفتن به بالا