مرکز آمار ایران اعلام کرد:

افزایش 7.3 میلیون راسی دام سبک در زمستان 1399

دام سبک
نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل زمستان ١٣٩٩ و مقایسه آن با اطلاعات زمان مشابه در سال ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور ٧,٣ میلیون رأس و تعداد دام پروار شده بیش از ١.٥ میلیون رأس افزایش داشته است.
: 1153

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایانا به نقل از مرکز آمار، بر اساس نتایج این آمارگیری، تعداد «گوسفند و بره» و « بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشــور در اسفند ماه ١٣٩٩ به‌ترتیب ٥٣,٩ و ١٨.٣ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال ١٣٩٨، به‌ترتیب ١١.٨ درصد و ٩.٧ درصد افزایش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری در فصل زمستان سال ١٣٩٩ تعداد ٣,٥ میلیون رأس گوسفند و بره و ٩٨٠ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است.

نتایج این آمارگیری همچنین نشان می‌دهد در فصل زمستان سال ١٣٩٩، نزدیک به ١٣ میلیون رأس بره و ٤,١ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است.

با توجه به تعداد دام‌های متولد شده و طول دوره پروار دام سبک، پیش‌بینی می‌شود عرضه دام‌های سبک پرواری از اواخر بهار و در فصل تابستان سال‌جاری، با افزایش قابل توجهی مواجه شود.

رفتن به بالا