استاندار:

ذخیره سیب در سردخانه های آذربایجان غربی ۳۰۰ هزار تن کاهش یافته است

سیب سبز
استاندار آذربایجان غربی گفت: ذخیره سیب در سردخانه های استان نسبت به ماه های گذشته ۳۰۰ هزار تن کمتر شده که این امر نشان دهنده صادرات یا ارسال به دیگر نقاط کشور است.
: 1208

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با کشاورزان پرس به نقل از خبرنگاران افزود: طی ماه های گذشته ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هم در تولید و هم درذخیره سازی، افزایش داشتیم، اضافه کرد: اقدامات خوبی برای جلوگیری از بروز مشکل طی هفته های آینده در خصوص  سیب در آذربایجان غربی انجام شده که مطمئن هستیم مثمر ثمر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: تهاتر با میوه های گرمسیری و راه اندازی خط سبز گمرک برای تسریع در صادرات از جمله اقداماتی است که حل شده و رفع مشکل تعلیق کارت صادرکنندگان نیز در حال حل است.

شهریاری با اشاره به اینکه روند صادرات سیب در آذربایجان غربی با اقدامات انجام شده، شدت گرفته است، ادامه داد: ما طی سال های گذشته نیز در آخر سال، مشکلی در خصوص انباشت سیب در سردخانه ها نداشتیم که امسال نیز همین امر محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر مشکل انباشت سیب در سردخانه های استان و نبود صادرات از جمله مشکلات کشاورزی آذربایجان غربی بود که با دستور رییس جمهوری در پی درخواست استاندار آذربایجان غربی، این مشکل در حال حل شدن است.

رفتن به بالا