کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی تصویب شد

کمیسیون کشاورزی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند.
: 1450

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در دستور کار روز چهارشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۹۶ رای موافق از ۲۲۹ نماینده حاضر با کلیات این طرح و بررسی در جزئیات به صورت دو شوری موافقت کردند.

«محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم مهریز و بافق در مخالفت با این طرح گفت: این طرح از پختگی لازم برخوردار نیست و  از طرفی در حوزه کشاورزی مشکلاتی وجود دارد و لازم است مشکلات و تعزیرات را در نظر بگیریم و اینکه به این موضوع ستادی و بخشی‌نگری نگاه کنیم، ‌ درست نیست.

نماینده مردم مهریز و بافق افزود: در این طرح به حوزه دامداری توجه نشده است و با توجه به تلاش برای کوچک سازی دولت، ‌ این طرح با این موضوع منافات دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح برخی از قوانین نقض شده است، ‌گفت: لازم است قوانین و سوابق را بر این طرح در نظر بگیریم. همچنین بعضی از امور به سازمان امور روستایی سپرده شده در حالی که ابتدا باید این موارد در هیات دولت تصویب شود.

صباغیان با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان دلالان هستند،  اظهار داشت: برای دلال بازی چه کاری انجام شده است و اینکه برای مقابله با گرانی و کمیابی محصولات کشاورزی چه کاری باید انجام داد، ‌در این طرح دیده نشده است و بهتر است همه ابعاد طرح دیده شود.

رفتن به بالا