لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کمیسیون ارجاع شد

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به کمیسیون ارجاع شد
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را برای رفع ابهام به کمیسیون شوراها ارجاع دادند.
: 1451

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود، ‌گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (اعاده شده از شورای نگهبان) بررسی کردند.

 نمایندگان بعد از تصویب ۷ بند اصلاحی کمیسیون شوراها برای تامین نظر شورای نگهبان،  ماده ۸ این لایحه را برای رفع ابهامات درباره چگونگی اخذ عوارض از باربری های کشور به کمیسیون شوراها ارجاع دادند.

 بر اساس اصلاحیه در ماده ۸ این لایحه که به کمیسیون ارجاع شد، ‌موضوع اصلاح ماده (۱۵) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب هشتم اسفند ماه سال ۸۹اصلاحات ذیل به عمل می آید:

الف- در ماده (۱۵)، عبارت «و مبلغ مناسبی که بر اساس شاخص‌هایی ازجمله مدت زمان توقف و میزان ترافیک معابر توسط شورای ترافیک استان تعیین می شود»، جایگزین عبارت «و مبلغ مناسبی که میزان و محدوده زمانی آن توسط  شورای اسلامی شهر تعیین می شود»   شد.

 و در تبصره۲ این ماده آمده است: اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه کننده خدمات باربری خودرویی موظفند نسبت به ثبت بارنامه درون شهری  خود در سامانه ای که توسط وزارت کشور راه اندازی شده اقدام نموده و هزینه صدور آن به میزان ۲۰ هزار ریال پرداخت نمایند. صددرصد درآمد فوق به حساب شهرداری محل واریز می‌گردد تا صرف توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری شود. مبلغ مذکور متناسب با نرخ تورم به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران افزایش می یابد.

پ- در تبصره (۳) الحاقی عبارت «عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و طرحهای کاهش آلودگی هوا را براساس شاخص خودروهای سبک و سنگین در چهارچوب» جایگزین عبارت «عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد را در چهارچوب» شد.

رفتن به بالا