نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در گفت‌وگو با کشاورزان پرس به نقل از روستانیوز:

۷۰درصد قوانین رفع موانع تولید اجرایی نمی‌شوند

 ۷۰درصد قوانین رفع موانع تولید اجرایی نمی‌شوند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران درخصوص علت اجرایی‌نشدن قوانین رفع موانع تولید گفت: علت اجرایی‌نشدن این قوانین، این است که در کنار آن‌ها، مواد و تبصره‌هایی تصویب‌شده که عملاً وقتی به جلسات کارگروه‌ها راه می‌یابند، متوجه می‌شویم که اصلاً قابل اجرا نیستند، به‌طوری‌که می‌توان گفت ۷۰درصد قوانین تصویب‌شده برای رفع موانع تولید، غیرقابل اجرا و فقط ۳۰درصد آن‌ها قابل اجراست.
: 1455

امیر یوسفی در گفت‌وگو با کشاورزان پرس به نقل از «روستانیوز» بیان کرد: مشکل دیگر این است که به‌رغم تصویب این قوانین، سایر مصوبات و قوانین، دست و پای سایر ارگان‌ها را بسته و چون دستگاه‌های نظارتی باید روی برنامه‌های آن‌ها نظارت کنند، آن‌ها هم حاضر نمی‌شوند این قوانین را اجرا کنند، زیرا باید به دستگاه‌ها نظارتی جوابگو باشند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تنها اقدامی که درنتیجه تصویب این قوانین نتیجه داده، امهال جرائم بوده است. آنچه مصوب می‌شود، به‌دلیل ناهماهنگی دستگاه‌ها در مرحله اجرا به مشکل برمی‌خورد؛ درواقع اصل این است که قوانینی تصویب شوند که قابل اجرا باشند، نه این‌که قانونی تصویب شود که در جای دیگر قانون دیگر را نقص کند. این قوانین در بخش اجرایی کارآیی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید بررسی شود چند درصد از این قوانین و مصوبات در اجرا نتیجه داشته‌اند و پس از آن، علت نتیجه‌بخش نبودن آن‌ها را بررسی و برطرف کرد.

رفتن به بالا