آغاز اجرای طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت در روستاهای شهرستان نظرآباد

بنیاد برکت
طرح اشتغال زایی با همکاری بنیاد برکت در روستاهای شهرستان نظرآباد استان البرز اجرایی می شود.
: 1495

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا دراین نشست فرماندار نظرآباد با تاکید بر اهمیت تعامل جمعی برای توسعه روزافزون این شهرستان گفت: بی شک تعامل جمعی و همت مضاعف گره گشای هر امری بوده و ما نیز در نظرآباد تلاش خواهیم نمود در سالی که سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است بیش از پیش به حوزه اشتغالزایی بپردازیم.
ارسلان قاسمی اجرای طرح های مشترک با بنیاد برکت با هدف ایجاد اشتغال در روستاها را بستر ساز  توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی این شهرستان عنوان کرد و  گفت: در مسیر اجرای این طرح بررسی های کارشناسانه و  نظارت دقیق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  کلیه تسهیلاتی که توسط جامعه هدف (طرح سحاب) دریافت خواهد شد صرفا باید در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی هزینه خواهد شد تا بستر برای ایجاد  اشتغال جوانان روستاهای این خطه  مهیا شود.

فرماندار نظرآباد گفت: در اجرای این طرح تلاش خواهیم کرد علاقه مندان به فعالیت درحوزه های مرتبط با مشاغل خانگی را جذب کنیم  تا فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم آید.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید قاسم سلیمانی نظرآباد نیز در این نشست در اظهاراتی اجرای طرح اشتغال زایی را حرکتی کارآمد در مسیر کوتاه کردن فاصله مهارت آموزی تا اشتغال عنوان کرد.

صدیقه نجفی گفت:  هدفمند کردن آموزشهای مهارتی، تسهیلات اشتغالزایی، تقویت و توسعه کسب و کارهای نوپا و  تقویت و توسعه اشتغال از اهداف و مزیت های این طرح است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح سحاب در هدفمند کردن تسهیلات اشتغالزایی و احصای رسته ها و مشاغل اولویت دار در این شهرستان نقش آفرین خواهد بود.

در ادامه این نشست طرح های قابل اجرا در بخش های مختلف در بخش های تولیدی، کشاورزی و صنایع دستی در سطح‌ نظرآباد مورد بررسی قرار گرفت‌و اعلام شد  مجموعا ۲۵۰طرح در سطح این شهرستان  قابل اجرا  می باشد.

براساس برنامه ریزی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) قرار است امسال ۴۴ هزار طرح اشتغالزایی با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ هزار شغل جدید در سطح کشور  توسط این نهاد به مرحله اجرا در آید.

رفتن به بالا