مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان:

۳شهرک اختصاصی پرورش شترمرغ در استان احداث خواهد شد

شترمرغ
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سه شهرک اختصاصی پرورش شترمرغ در شهرستان‌های ملایر، کبودرآهنگ و فامنین احداث خواهد شد.
: 1522

به‌گزارش کشاورزان پرس به نقل از روستانیوز، علیرضا قره‌گوزلو در بازید خبرنگاران از شرکت تعاونی پرورش شترمرغ «زاگرس» ملایر اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴واحد پرورش شترمرغ در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که استان همدان  در پرورش این پرنده در رتبه‌ پنجم کشور قرار دارد.
وی با تأکید بر این‌که در این واحدهای صنعتی دو هزار و ۱۰۳قطعه شترمرغ به صورت پرواری و ۳۱۵قطعه به صورت مولد نگهداری و پرورش داده می‌شود، تصریح کرد: از شترمرغ علاوه بر تولید گوشت می‌توان در صنعت چرم و تولید کیف و کفش و روغن درمانی استفاده کرد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در واحدهای پرورش شترمرغ استان سالانه ۲۵۵تن گوشت قرمز و ۱۲هزار و ۶۰۰قطعه جوجه شترمرغ نیز تولید می‌شود.
وی افزود: در این واحدها بیش از ۸۰نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کارند که با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات این رقم می‌تواند به چندین برابر افزایش یابد.
قره‌گوزلو اظهار داشت: با توجه به گسترش پرورش شترمرغ در استان با همکاری ادارات ذی‌ربط سه شهرک اختصاصی پرورش شترمرغ در شهرستان‌های ملایر، فامنین و کبودرآهنک در زمینی مجموعاً بیش از ۲۰هکتار احداث خواهد شد که زمین مورد نظر با همکاری منابع طبیعی استان اختصاص یافته است.
وی افزود: این شهرک کلاً به پرورش‌دهندگان شترمرغ اختصاص دارد و در نظر داریم که زنجیره تولید را در آن‌ها ایجاد کنیم.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در صنعت طیور خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، پرداخت ۵۰درصد حق بیمه و تأمین و تحویل نهاده‌ها از جمله مزایای ورود به این صنعت به شمار می‌رود.
وی افزود: با راه‌اندازی این اتحادیه می‌توان قدم‌های مثبتی برای درآمدزایی بیش‌تر از شترمرغ برداشت و پوست، چرم، تخم و پر آن به جای دور ریختن یا خارج شدن از استان در این‌جا مورد استفاده قرارگیرد.

رفتن به بالا