خشکسالی ۴۱ هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس خسارت زد

خشکسالی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال ۹۹ و دو ماه نخست سال ۱۴۰۰، خشکسالی افزون بر۴۱ هزار میلیارد ریال به کشاورزی استان خسارت زد که در این میان، بخش باغبانی بیش از همه بخش‌ها آسیب دید.
: 1574

به گزارش کشاوزان پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سه‌شنبه در مطلب ارسالی از قول جعفر صبوری‌پور افزود: خسارت خشکسالی در بخش باغبانی ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، زراعت ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، بخش دامی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و زیرساخت ها ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.
وی با اشاره به تلاش‌ها برای استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اتحادیه و تشکل‌ها برای مدیریت خشکسالی گفت: جبران این خسارت علاوه بر اعتبارات استانی نیازمند اعتبارات ملی است.
 به گفته صبوری پور، در سطح استان برای مقابله و کاهش اثرات خشکسالی از محل اعتبارات استانی، ظرفیت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری و تشکل های بخش در تامین بذر گندم، تامین کودهای آلی و پتاسه برای تقویت مزارع، تامین سوپر جاذب ها، پوشش ها، سفیدکردن ساقه و هرس شدید درختان، تامین علوفه ونهاده های دامی برای مقابله با کم آبی برنامه ریزی و اقدام شده است.
او با اشاره به اینکه به منظور بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده و برگشت به چرخه تولید طرح های اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه شده است، بیان کرد: به منظور تخصیص اعتبار جبران خسارت وارده، مراتب با تایید استاندار به وزارت جهاد کشاورزی و کشور برای طرح در هیات دولت ارسال شده و درحال پیگیری است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی نسبت به بلند مدت، علاوه بر کاهش منابع آب سطحی، باعث افت شدید منابع آب زیرزمینی و عدم تامین نیاز رطوبتی محصولات باغی، زراعی و علوفه ای منجر به بروز خسارت و کاهش تولید شده است.

رفتن به بالا