با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

گلخانه سبزی و صیفی در روستای «امیرآباد» تویسرکان به بهره برداری رسید

گلخانه سبزی و صیفی در روستای «امیرآباد» تویسرکان به بهره برداری رسید
گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در روستای «امیرآباد» شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان به بهره برداری رسید.
: 2356

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این آیین گفت: عملیات اجرایی این گلخانه به وسعت ۹ هزار مترمربع و اشتغالزایی ۹ نفر در سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

«منصور رضوانی جلال» اظهار داشت: در این طرح ۲۴ میلیارد ریال به صورت مشارکتی سرمایه‌گذاری شده است که از این میزان ۱۰ میلیارد آورده سرمایه‌گذار و ۱۴ میلیارد ریال آورده متقاضی است و از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نشده است.

رییس‌ سازمان جهاد کشاورزی استان‌همدان از احداث سالانه ۳۶ هکتار گلخانه در این استان خبرداد و گفت: زیر ساخت‌های احداث۵۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان فراهم شده و این پروژه در دست اجرا و بهره‌برداری است.

وی با اشاره بر میزان بهره‌برداران حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۱۷هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در یک‌میلیون و ۹۵۰هزار هکتار اراضی کشاورزی استان همدان درحال فعالیت‌اند.

رضوانی‌جلال با بیان ‌اینکه تمرکز سازمان جهادکشاورزی بر روی بهره‌وری است، افزود: در این راستا برای بهره‌برداری بهینه از نهاده‌های موجود مانند آب، خاک، بذر و کود تلاش شده تا بتوانیم محصول با کیفیت و سالم را به اندازه نیاز جامعه تولید کنیم.

وی در ادامه به‌توسعه گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸۶ هکتار گلخانه درسطح استان احداث شده و رشد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته ‌است چرا که در سال‌های اخیر به‌طور میانگین سالانه ۷.۵ هکتار گلخانه احداث می‌شد اما در ۲ سال گذشته این مقدار به ۳۶هکتار در سال رسیده است.

رضوانی‌جلال تاکید کرد: باوجود اینکه ۲۰۰هکتار مجتمع گلخانه‌ای فعال درسطح استان وجود دارد زیر ساخت‌ها برای احداث ۵۰۰هکتار مجتمع گلخانه‌ای نیز فراهم شده و این پروژه در دست اجرا و بهره‌برداری است.

روستای امیرآباد در بخش فرسفج شهرستان تویسرکان واقع شده است.

رفتن به بالا