مرکبات قصرشیرین به بازار آمد

مرکبات قصرشیرین به بازار آمد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین از آغاز برداشت مرکبات از باغات این شهرستان با برداشت لیموشیرین خبر داد.
: 2542

 مراد محمودیان فرد ، سطح باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین را حدود 800 هکتار اعلام کرد و افزود: 500 هکتار از باغات مرکبات شهرستان در مرحله باروری هستند و مابقی نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

محمودیان‌فرد با بیان اینکه در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین انواع مرکبات شامل پرتقال، لیموترش، نارنگی و گریپ فروت تولید می‌شود، گفت: لیموشیرین تولیدی در باغات این شهرستان در کشور شناخته شده است.
 
وی با اشاره به بازارپسندی بالای لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین، افزود: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم‌نظیر بوده و جزو بهترین محصولات تولیدی در کشور به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان قصرشیرین در ادامه با اشاره به افت حدود 30 درصدی عملکرد باغات مرکبات شهرستان در سال جاری به دلیل خشکسالی، گفت: در حالی که سال گذشته متوسط عملکرد باغات مرکبات شهرستان 15 تن در هکتار بود، امسال احتمالا این میزان به 10 تن در هکتار کاهش پیدا خواهد کرد.

 وی افزود: برآورد می شود امسال حدود پنج هزار تن مرکبات در باغات شهرستان قصرشیرین تولید شود.

محمودیان فرد یادآور شد: عمده باغات مرکبات استان کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین  قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در شهرستان قصرشیرین با برداشت لیموشیرین، گفت: برداشت مرکبات در شهرستان تا اواخر آذر ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رفتن به بالا