اولین اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات کشور در قصرشیرین تشکیل شد

اولین اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات کشور در قصرشیرین تشکیل شد
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: اولین اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات در سطح کشور در شهرستان مرزی قصرشیرین استان کرمانشاه تشکیل شد.
: 2950

«ایرج صفایی» افزود: اولین اتحادیه صنف " دامپروری و شیلات " در سطح کشور در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه با مشارکت ۶۸درصدی اعضا بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در راستای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی تشکیل شد و رسمیت یافت.

وی اظهار داشت:  انتخابات هیات مدیره و بازرس اتحادیه "دامپروری و شیلات " با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  و با مشارکت همگانی و پرشور صنف دامداران و شیلات دارای پروانه فعالیت برگزار شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: پس از رای گیری پنج نفر به عنوان عضو اصلی هیات مدیره، ۲ نفر عضو علی البدل و ۲ نفر بازرس اتحادیه مذکور با رای مستقیم و مخفی بهره برداران برای مدت چهار سال انتخاب شدند.

او ادامه داد: با استقرار اتحادیه صنف کشاورزی "زراعت" در شهرستان قصرشیرین اتحادیه "دامپروری و شیلات "دومین اتحادیه صنفی کشاورزی است که در سطح شهرستان تشکیل و ثبت شده و برنامه ریزی برای انتخابات صنف  باغبانی و متعاقب آن تشکیل " اتاق اصناف کشاورزی قصرشیرین" توسط کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان در دست اقدام است.

صفایی اظهار داشت: هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی و دفاع از حقوق صنف مذکور و شرکت در کمیسیون های تخصصی و بیمه کشاورزان و صدور پروانه کسب به عنوان مدرک معتبر شغلی از مزایای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است.

وی اضافه کرد: در استقرار ساختار جدید و تشکیل اولین اتحادیه های صنفی کشاورزی "دامپروری و شیلات " و" زراعت"  در کشور در شهرستان قصرشیرین، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی، اداره تعاون روستایی شهرستان به عنوان دبیر کمیسیون نظارت همچنین بخشداری مرکزی  قصرشیرین نقش اساسی داشتند.

سالانه ۲ هزار تُن انواع ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هددر ۴۷ مزرعه پرورش ماهی در مجتمع شیلات شهرستان قصرشیرین تولید می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با برخورداری از مجتمع شیلات شهدا در مساحت هشت هزار هکتار قطب آبزی پروری غرب کشور و بزرگترین تولیدکننده ماهیان گرمابی کارنامه درخشان دولت برای توسعه مناطق مرزی است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه به واسطه تولید آبزیان، کرمانشاه را پس از استان های ساحلی به چهارمین استان فعال و پیشرو در این زمینه تبدیل کرده و این موفقیتی بزرگ برای این منطقه و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای نامگذاری امسال به نام جهش تولید است.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

رفتن به بالا