پلاک کوبی۳ میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک و سنگین

پلاک کوبی۳ میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک و سنگین
کارشناس معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از پلاک کوبی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک و سنگین در استان خبر داد.
: 2993

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ حسین همدانی گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۷۶ راس دام سبک و سنگین در استان پلاک کوبی شده که از این تعداد دام پلاک‌کوبی شده ۱۷۶ هزار رأس دام سنگین و دو میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک بوده است.

وی افزود: بهبود نظام آمارگیری و دریافت اطلاعات، بیمه دام، بهداشت و واکسیناسیون دام، و جلوگیری از قاچاق دام زنده با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کنترل تردد دام‌ها، تعیین و تهیه سیستم پرورش و اصلاح نژاد دام از جمله اهداف پلاک‌کوبی دام به شمار می‌رود.

همدانی با اشاره به بحث گردش کاری دامدار کارت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مشاوره با کارشناسان وزارتخانه به این نتیجه رسیدیم که محدودیت‌های پروانه دامداری حذف و هر شخصی که دارای دام بوده و یا دام خود را توسط تشکل‌های معتبر پلاک کوبی کرده است با ثبت نام در سامانه سیتا برای دریافت دامدار کارت به بانک کشاورزی معرفی شود.

وی تاکید کرد: افرادی که تاکنون نسبت به پلاک کوبی دام خود اقدام نکرده‌اند برای دریافت دامدار کارت می‌توانند به تعاونی‌های دامداران و یا تشکل‌های دامی مراجعه و دام خود را پلاک کوبی کرده و بعد از پلاک‌کوبی به راحتی گواهی لازم پلاکوبی را از آنان دریافت کنند.

همدانی گفت: پس از دریافت گواهی مورد نظر از تعاونی دامداران و یا تشکل‌های معتبر این افراد با مراجعه به دفاتر نظام مهندسی در سامانه سیتا ثبت نام و به بانک معرفی می‌شوند.

رفتن به بالا