صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان امسال ۸.۴ میلیون دلار درآمد داشت

صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان امسال ۸.۴ میلیون دلار درآمد داشت
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از هشت میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ دلار محصولات و انواع فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ صادر شد.
: 3062

حمیدرضا حسینی روز یکشنبه ابراز داشت: استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام و دارو صادرات داشت.
وی ادامه داد: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع داروهای دامی از مبدا سمنان به خارج از کشور صادر شد.
وی اضافه کرد: یک میلیون و ۳۲ هزار و ۶۸۵  کیلوگرم آلایش غیرخوراکی از استان سمنان طی فروردین تا آذر ماه صادر شد.

حسینی تصریح کرد: ۴۲ هزار و ۶۰۰ تن کرک بزی از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال از مبدا استان سمنان به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند چین مقصد انواع محصولات دامی و دامپزشکی استان است.
حسینی بیان کرد: برای جابه‌جایی محموله‌های صادراتی از مبدا استان سمنان ۵۰گواهی حمل از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه صادر شد.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال  برای۲۳۶ هزار و ۱۰۳ راس دام گواهی حمل وارده بین استانی یا بیرون استانی صادر شد.
وی اظهار داشت: ۱۹۱هزار و ۹۲۳ راس دام از شهرستانی به شهرستان دیگر و یا به خارج از استان با صدور گواهی حمل، طی فروردین تا آذر امسال جابه جا و منتقل شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.
به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، ۳۱۵ پروانه ساخت داروهای دامی در استان سمنان صادر شده است.

رفتن به بالا