مدیر پروژه‌های فائو در ایران خبر داد:

اختصاص بودجه ۳۵۰ هزار دلاری برای احیای گونه شتر دوکوهانه در استان اردبیل

اختصاص بودجه ۳۵۰ هزار دلاری برای احیای گونه شتر دوکوهانه در استان اردبیل
مدیر پروژه‌های فائو در ایران گفت: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در قالب قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام در تلاش است تا با اختصاص ۳۵۰ هزار دلار پروژه احیا و تکثیر گونه نادر شتر دوکوهانه را با محوریت استان اردبیل انجام دهد.
: 3227

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از مهر، علی شهنیان اظهار کرد: ما امروز در استان اردبیل و در قالب کارگاه‌های آموزشی سعی داریم تا شترداران این استان را با راهکارهای فنی و تخصصی در پرورش و تکثیر شتر دوکوهانه آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در قالب قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور دام در تلاش است تا با اختصاص ۳۵۰ هزار دلار پروژه احیا و تکثیر گونه نادر شتر دوکوهانه را با محوریت استان اردبیل انجام دهد.

مدیر پروژه‌های فائو در ایران گفت: طرح صیانت از شتر دوکوهانه در مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی خواهد شد تا زمینه پیشبرد بهتر امور فنی و تخصصی را شاهد باشیم تا نسل شتر دوکوهانه از بین نرود.

شهنیان افزود: ما سعی داریم با محوریت فنی، توسعه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در کشور و عرصه بین‌المللی این فرصت را فراهم آوریم تا گونه شتر دوکوهانه در سطح کشور و استان اردبیل احیا شده و تکثیر پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این کارگاه آموزشی که در پارس‌آباد و اردبیل برگزار شد با راهنمایی کارشناسان و متخصصان امر سعی شد تا این امر به شکل مطلوب و مناسب به پیش برود.

شهنیان به سرمایه‌گذاری سازمان خواربار جهانی در همراهی با اجرای این طرح صیانتی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش بر این است تا در ۲ ایستگاه پرورش شتر دوکوهانه جعفرآباد و جهادآباد مشگین‌شهر ظرفیت‌ها شناسایی و از تجهیزات و امکانات در جهت تقویت بانک ژن و تکثیر و افزایش جمعیت شتر دوکوهانه بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: در این کارگاه بیش از ۲۶ نفر شتردار در پارس‌آباد و ۴۶ نفر در سایر شهرها از این کارگاه آموزشی استفاده کرده تا حرکت مؤثر و منظمی را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیر پروژه‌های فائو در ایران بیان کرد: با اجرای این طرح امیدواریم در سال‌های آینده جمعیت شتر دوکوهانه استان اردبیل از ۲۱۵ نفر به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

رفتن به بالا