رئیس بنیاد ملی گندمکاران

رضایت کشاورزان از تعیین نرخ ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی گندم

رضایت کشاورزان از تعیین نرخ ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی گندم
ایران اظهارداشت: تعیین نرخ فوق به گونه ای انجام شده تا نرخ سایر محصولات خرید تضمینی تحت تاثیر قرار نگیرد.
: 3384

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: کشاورزان از اقدام دولت سیزدهم در تعیین نرخ ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی گندم قطعا رضایت دارند.

« عطالله هاشمی» در خصوص تصویب نرخ ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم افزود: دو ماه پیش قیمت ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومانی را متناسب با رشد نرخ جهانی گندم و نهاده های دامی که گندم متاثر از قیمت آنهاست تصویب شد و قرار بود که اگر قیمت های جهانی گندم و نهاده های دامی بالارفت ، قیمت این محصول نیز افزایش متناسبی پیدا کند.

وی قیمت گذاری جدید گندم را حاصل تلاش مجلس ، شورای قیمت گذاری، وزارت جهاد کشاورزی و  تلاش مجموعه دولت دانست و گفت: با تعیین نرخ مناسب، انتظار می رود گندم های تولید شده که سالهای گذشته به سمت نهاده های دامی و قاچاق می رفت امسال توسط دولت خریداری شود تا به خود اتکایی در این خصوص برسیم.

هاشمی افزود: به طور حتم قیمت گذاری به نحوی تعیین شده است که خرید تضمینی گندم به نحو خوبی انجام شود و حجم خرید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مردم نگرانی در خصوص قیمت نان نداشته باشند اظهارداشت: همیشه دولت سوبسیدی برای نرخ نان برای اقشار آسیب پذیر در نظر می گیرد بنابراین تعیین نرخ خرید تضمینی گندم تاثیری بر نرخ آرد و نان دولتی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته در جلسه هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد که از این میزان، مبلغ ۱۰۵ هزار ریال به عنوان اصل قیمت تعیین شده و ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شده است.

رفتن به بالا