سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت:

مراکز تحقیقاتی برنج باید حمایت شوند

مراکز تحقیقاتی برنج باید حمایت شوند
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مؤسسه تحقیقات به عنوان یک مرکز دانش‌بنیان باید به دنبال اقتصادی کردن تولید برای برنجکاران باشد.
: 3426

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی در دیدار نوروزی با همکاران مؤسسه تحقیقات برنج مازندران که با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار داشت: کشاورزی با سفره مردم گره خورده است و همین امر وظیفه مندی ما را سنگین تر کرده است و باید از همه ظرفیت دست اندرکاران این حوزه بهره گیری کنیم تا مأموریت خود را در کشاورزی استان به نحو شایسته انجام دهیم.

وی خواستار اجرای جدی تر کشاورزی دقیق و علمی شد و ادامه داد: باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی پویا و شاداب در عرصه کشاورزی حضور پررنگ داشته باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید نتایج علمی و جدید را در عرصه کشاورزی به کارگیری کنیم و سرعت نفوذ دانش را که در کشاورزی به کندی پیش می رود سرعت ببخشیم.

وی بیان داشت: مراکز تحقیقاتی برنج در استان باید حمایت شوند چرا که مایه سربلندی کشور هستند و جزو نیازهای اساسی کشور است.

عنایتی خواستار افزایش اختیارات مؤسسه تحقیقات برنج آمل شد و افزود: این مؤسسه در سطح فعلی پاسخگوی نیاز برنج استان نیست.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز داشت: مؤسسه تحقیقات برنج آمل مرکز ثقل تحقیقات برنج کشور است و همه کشور از منافع آن بهره مند می شوند.

وی بر توسعه کشاورزی قراردادی برنج با کمک مؤسسه تحقیقات برنج تأکید کرد و گفت: ارقام باکیفیت با عملکرد بالا همراه با خاصیت بازار پسندی مناسب در این مؤسسه تولید و به جامعه برنجکاران استان عرضه شود.

رفتن به بالا