معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان:

چایکاران بدون پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه‌ باغات چای خود اقدام کنند

چایکاران بدون پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه‌ باغات چای خود اقدام کنند
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه کشاورزی بانک کشاورزی گیلان، صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و سازمان چای کشور، چایکاران می‌توانند ابتدا بدون پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه‌ باغات چای خود اقدام کنند، حق بیمه نیز هنگام واریز بهای برگ چای به حساب آنان کسر خواهد شد.
: 3576

به گزارش کشاورزان به نقل از ایرنا، پیمان عبداللهی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این میزان غرامت به ۲ هزار و ۸۸۹ نفر از چایکارانی که نسبت به بیمه باغات چای خود اقدام کرده بودند به دلیل خسارت خشکسالی پرداخت شده‌است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۴۱ نفر از چایکاران گیلان تاکنون برای سال زراعی جدید نسبت به بیمه باغات چای خود اقدام کرده‌اند، افزود: بیمه باغات چای تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در این استان ادامه دارد.

گیلان و مازندران روی هم رفته سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید می کنند که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان حاصل می شود. از این میزان برگ سبز چای حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می شد.

علاوه بر این مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

پوشش بیمه‌ای ۳۱ هزار هکتار از شالیزارارهای گیلان

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: تاکنون برای سال زراعی جدید ۳۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار شالیکار در گیلان تاکنون شالیزارهای خود را بیمه کردند، افزود: مهلت بیمه شالیزارها در این استان نیز تا پایان اردیبهشت ماه است.

عبداللهی‌فر با بیان اینکه در سال زراعی جدید تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر نسبت به خرید بیمه اقدام کرده‌اند، افزود: باتوجه به اینکه جبران خسارت در بخش کشاورزی تنها از طریق بیمه کشاورزی انجام خواهد شد، خرید بیمه نامه کشاورزی در تمامی محصولات کشاورزی تحت پوشش ضروری خواهد بود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

رفتن به بالا