معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان:

کشاورزان برنجکار تا پایان ماه جاری برای بیمه شالیزارهای خود فرصت دارند

کشاورزان برنجکار تا پایان ماه جاری برای بیمه شالیزارهای خود فرصت دارند
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان گفت: پارسال ۱۵ میلیارد تومان حق بیمه از برنجکاران استان گیلان بابت بیمه شالیزارها دریافت شد، اما ۴۸ میلیارد تومان غرامت پرداخت شده است.
: 3659

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا،پیمان عبداللهی فر،با بیان اینکه این میزان خسارت به ۴۸ هزار نفر از شالیکاران گیلان پرداخت شد، افزود: کشاورزان برنجکار تا پایان ماه جاری برای بیمه شالیزارهای خود فرصت دارند. 

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان اظهار داشت: تاکنون ۴۰ هزار برنجکار برای سال زراعی جدید شالیزارهای خود را بیمه کرده اند که  ٣٣ هزار هکتار را شامل می شود.

عبداللهی بیان داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها سازمانی در ایران است که می تواند در موضوع خسارت به کشاورز کمک  کند، به این جهت دولت اعتباراتی را به این بخش معطوف کرده است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاوزی گیلان با تاکید بر اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به دنبال نفع نیست، زیرا ۵۰ تا ٨٠ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

هر ساله بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت می‌شود که از این مقدار ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.

رفتن به بالا