مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت:

پس از حذف ارز دولتی قیمت نهاده‌ها تقریبا پنج برابر شده است

پس از حذف ارز دولتی قیمت نهاده‌ها تقریبا پنج برابر شده است
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت:با پیش‌بینی خشکسالی از پانزده روز پیش دام‌های مناطق خشک عمدتاً در جنوب کشور را به مناطق خوش آب و هوا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی منتقل می‌کنیم که از نظر مراتع و علوفه غنی‌تر هستند.
: 3844

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، مجتبی عالی افزود: 10 هزار میش و گوسفند و دام‌های سبک مولد از مناطق جنوبی به مناطق شمال‌غرب کشور منتقل می‌شوند و امیدواریم که این کار از کشتار دام‌های مولد جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در استان‌های مقصد شرایط علوفه برای دام‌های جدیدالورود مناسب است، گفت: این مناطق علوفه و مراتع مناسب دارد و برای چرای دام مناسب است.

عالی در پاسخ به اینکه آیا استان‌های مقصد با ورود دام‌های جدید از استان‌های جنوبی موافقت کرده‌اند، گفت: با دامداران آن مناطق به توافق رسیدیم تا در این زمینه همکاری کنند. 

به گزارش فارس، خشکسالی در یکی دو سال آینده تأمین علوفه را برای دامداران سخت‌تر کرده است. تا قبل از 20 اردیبهشت خوراک دام و طیور با ارز 4200 تومانی تأمین می‌شد، اما پس از حذف ارز دولتی قیمت نهاده‌ها تقریبا پنج برابر شده است. علاوه بر این در دام‌های سبک بخش زیادی از نیاز علوفه از طریق تعلیف دام مراتع تأمین می‌شود.

رفتن به بالا