معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت:

حمایت از دامداران با ارائه دامدار کارت

حمایت از  دامداران با ارائه دامدار کارت
معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت:در طرح خرید تضمینی دام، نهاده یا وام به دامدار برای تولید دام داده می‌شود، پس از آن سازمان امور عشایر یا جهاد کشاورزی ورود کرده و دام را خریداری می‌کنند و هم اینکه دامدار در این طرح می‌تواند، قیمت نهاده را پرداخت کرده و خود اقدام به فروش دام کند.
: 3848

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، مهدی میزبان در حاشیه بازدید از مجتمع دام سنگین روستای حسین‌آباد شهرستان فردوس در جمع خبرنگارانعشایر قشری زحمتکش هستند و به جز خشکسالی در برابر همه ناملایمات مقاومت می‌کنند و در سختی هستند. زندگی عشایر مبتنی بر دام و دامپروری است و دام به‌ مرتع و آب نیاز دارد، که این موضوع توسط وزارت جهاد سازندگی و اداره امور عشایر در خصوص تامین علوفه و تامین آب شرب حمایت‌های لازم را داشته است.

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: هرچند حمایت‌های صورت گرفته برای عشایر کافی نبوده اما موجب شده عشایر را در این شرایط، پایدار نگه داریم.

وی گفت: خدمات‌رسانی در شرایط خشکسالی اهدافی است که سازمان امور عشایر داشته و به همین جهت در تامین آب و علوفه حداکثر تلاش خود را کرده و در همین راستا روز گذشته ۵۰۰ تن جو خریداری شده و بیش از سه برابر این میزان نهاده نیز از سایر استان‌ها تامین و ذخیره می‌شود.

میزبان بیان کرد: طرح مطالعاتی تامین آب شرب پایدار منطقه گلپخان روستای کجه شهرستان فردوس آغاز می‌شود و براساس آن آب شرب ۴۲۰ خانوار این منطقه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی تامین آب شرب این منطقه باید به صورت ویژه و سریع آغاز شود و بعد از مناقصه به تصویب برسد.

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: هر میزان اعتباری که برای این طرح توسط کارشناسان تعیین شود، تامین خواهد شد و از این موضوع مشکلی نخواهیم داشت اگر مطالعات به موقع انجام شود، در سال جاری تامین اعتبار می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده در شهریور ماه امسال، از الیاف و پسماند نیشکر از استان خوزستان به خراسان جنوبی حمل شود و در اختیار دامداران عشایر قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازید از طرح های عمرانی و زیربنایی شامگاه دیروز (سه‌شنبه) به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مدیرکل اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معاون سازمان امور عشایر ایران نیز در این سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

رفتن به بالا