مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد:

برداشت حدود ۳۰ تن سیاه دانه از مزارع زیر کشت مازندران

برداشت حدود ۳۰ تن سیاه دانه از مزارع زیر کشت مازندران
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: برداشت گیاه سیاه دانه امسال در سطح ۲۶ هکتار در این شهرستان آغاز شده است و از آن جایی که کشت این گیاه همانند دانه روغنی کلزا علاوه بر درآمد زایی مناسب ،مورد حمایت جدی قرار می گیرد، سطح زیر کشت سیاه دانه از سه هکتار در سال ۱۳۹۸ امسال به ۲۶هتکتار رسیده است.
: 3961

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، مهدی باباجانی با بیان این که ۱۴ هکتار از سطح زیر کشت سیاه دانه در منطقه دشت و ۱۲ هکتار نیز در مناطق کوهستانی است، افزود:  متوسط عملکرد تولید سیاه دانه در هر هکتار ۱.۲ تن است که بر این اساس پیش بینی می شود حدود ۳۰ تن سیاه دانه از مزارع زیر کشت برداشت شود.

 

وی متوسط درآمد گیاه دارویی سیاه دانه در هر هکتار را ۹۰ میلیون تومان بر آورد کرد و گفت: شرکت های گیاهان دارویی برای خرید این گیاه استقبال خوبی نشان می دهند و از طرفی جهاد کشاورزی نیز در حمایت از کشاورزان منطقه در تامین نهاده ها از جمله بذر و کود و سموم حمایت های ویژه ای می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: کشت و برداشت گیاه دارویی سیاه دانه از حالت سنتی تقریبا خارج شده و اکنون با ماشین های ردیف کاری همانند کلزا کشت می شود و برداشت آن نیز  مکانیزه است.

رفتن به بالا