معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس:

هنرستان‌های کشاورزی باید به سمت دانش بنیان شدن بروند

هنرستان‌های کشاورزی باید به سمت دانش بنیان شدن بروند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تولید و دانش بنیان خاطر نشان کرد: هنرستان‌های کشاورزی باید به سمت دانش بنیان و نسل چهارم شدن مدارس برود بنابراین فارس بعنوان استان پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش بنیان کشور انتخاب شد.
: 4076

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، فرشید قاسمی در همایش روسا، معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه و گروه‌های آموزشی متوسطه ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:هر تحولی باعث می‌شود که افراد برای تحول بعد آماده شوند پس بر این اساس تحول در همه‌ی جنبه‌ها ایجاد می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بنابراین باید اقدامات تحولی با توجه به سند تحول بنیادین انجام شود.

قاسمی هدف مدارس را به چهار مورد تقسیم کرد و گفت: هدف مدارس نسل اول آموزش و صدور مدرک است.

وی افزود: مدارس نسل دوم پژوهش و همچنین مدارس نسل سوم بدنبال کارآفرینی و نسل چهارم، ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی را دنبال می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به تولید و دانش بنیان خاطرنشان کرد: هنرستان‌های کشاورزی باید به سمت دانش بنیان و نسل چهارم شدن مدارس برود بنابراین فارس بعنوان استان پایلوت هنرستان‌های کشاورزی دانش بنیان کشور، انتخاب شد.

قاسمی دو نوع برنامه‌ی سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و گفت: نوع اول برنامه‌های عادی و اجرایی و بخش دوم که مهمتر است شامل برنامه‌های تحول آفرین بوده که استعدادیابی را هدف گذاشته و در این راستا بدنبال کشف، پرورش و نگهداشت استعداد‌ها است.

وی افزود: برای اجرای طرح استعدادیابی جشنواره‌هایی با محور‌های مطالعات اجتماعی، دست سازه ها، فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش، زبان خارجی، کدنویسی، ریاضی و ... برگزار می‌شود.

قاسمی با تشریح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان گفت: برخی از اهداف این طرح شامل بهبود فرایند آموزشی در سال تحصیلی جدید، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های درسی و تعمیق یادگیری دانش آموزان است.

وی با تشریح مدل ارزشیابی تحولی گفت:چهار ارزیابی زمینه ای، ارزیابی درون داد، ارزیابی برون داد و ارزیابی فرایند را شامل می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش فارس از طراحی دو بسته فرهنگی در مبحث عوامل زمینه‌ای خبر داد و گفت: بسته فرهنگی آسیب‌های اجتماعی برای پسران و حجاب و عفاف برای دختران برای سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.

قاسمی با اشاره به پروژه‌ی مهر خاطر نشان کرد: در این زمینه کارگروه‌هایی تشکیل و در راستای شرح وظایفشان برای بهبود فرایند آموزشی و شروع مدارس در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خواهند کرد.

وی الزام به تحول در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای را اشاره کرد و بیان کرد: هدف از این طرح ایجاد وحدت رویه در موضوعات کارآفرینی در مقاطع مختلف تحصیلی و بخش‌های مختلف با ایجاد قرارگاه کارآفرینی است.

رفتن به بالا