رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت:

ورود دام غیرمجاز به منابع طبیعی در اسرع وقت پیگیری می‌شود

ورود دام غیرمجاز به منابع طبیعی در اسرع وقت پیگیری می‌شود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت:هر گزارشی که از ورود دام غیرمجاز به منابع طبیعی اعلام شود در اسرع وقت پیگیری و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می شود.
: 4080

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از موج، هادی بزرگی مازندرانی اظهار داشت: متأسفانه  دامها بدون مجوز قانونی وارد مراتع این شهرستان شده و ضمن چرای بی رویه باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و نیز ایجاد تنش بین دامداران مجاز حوزه استحفاظی می شوند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای منابع طبیعی از ابتدای زمان تعلیف، تعداد دو هزار و 500 رأس دام غیرمجاز را از مراتع این شهرستان خارج کردند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: در همین مدت، در بازدید میدانی 10 مرتع حوزه شهرستان، از تعلیف یک هزار 500 رأس دام غیرمجاز در مراتع دوچاک سیاه بیشه که متعلق به دامداران استان البرز بود ممانعت به عمل آمد.

 

وی ابراز داشت: مراتع شهرستان چالوس دارای 50 سامانه عرفی با 174 دامدار قانونی است که در این مراتع حدود 99 هزار واحد دامی تعلیف می کند.

 

بزرگی تصریح کرد:‌ مأموران منابع طبیعی در راستای وظایف حفاظتی و نظارتی دو مجوز عبور دام از استان البرز را به تعداد یک هزار رأس دام توقیف و از تعلیف در مراتع  این حوزه جلوگیری کردند.

 

وی بیان داشت: هر گزارشی که از ورود دام غیرمجاز به منابع طبیعی اعلام شود در اسرع وقت پیگیری و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می شود.

 

این مقام مسئول با اعلام کد 1504 و سامانه 139 از همیاران و دلسوزان طبیعت، مردم منطقه، شوراها و دهیاران، پایگاه های بسیج، کوهنوردان خواست تا در جهت حمایت از منابع ارزشمند طبیعی گزارش های تخلف را به این شماره ها اطلاع رسانی نمایند.

رفتن به بالا