سیاست غلط آمریکا و اروپا برای مهار تورم/جهان بیش از هر زمانی به رکود اقتصادی نزدیک شد

سیاست غلط آمریکا و اروپا برای مهار تورم/جهان بیش از هر زمانی به رکود اقتصادی نزدیک شد
اقتصاددانان هشدار دادند که جهان بیش از هر زمانی به رکود اقتصادی نزدیک شده و در این میان سیاست های غلط بانک های مرکزی آمریکا، اروپا و انگلیس که نرخ بهره را افزایش دادند متهم اصلی هستند.
: 4438

به گزارش کشاورزان پرس، بلومبرگ در گزارشی نوشته است اقتصاددانان هشدار داده‌اند که سیاست های سختگیرانه بانک‌های مرکزی کشورها جهان را به سمت رکود اقتصادی می برد.

بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی کشورها با سیاست های سختگیرانه با تورم بالایشان می جنگند  اما این سیاست آنها را به سمت رکوداقتصادی می برد.

 اقتصاددانان اعلام کردند که پس از فدرال رزو، بانک مرکزی اروپا وانگلیس هم نرخ بهره را در این مناطق برای مهار تورم افزایش دادند که در واقع به ضعیف بودن اقتصاد کشورشان هم دلالت دارد.

بلومبرگ نوشت خطر فزاینده این است که تشدید سیاست پولی بزرگترین فشار در چهار دهه گذشته است که تقاضا بر کالا واشتغال را چنان ضعیف می‌کند که کشورها را بیش از هر زمانی و با سرعت بیشتری به سمت رکود اقتصادی می برد.

رئیس تحقیقات اقتصاد جهانی در بانک آمریکا اعلام کرد« ما فقط در لبه یک رکود جهانی هستیم.»

کارشناسان تاکید می کنند در حالی‌که رشد قیمت‌ها بالاتر از نرخ 2 درصدی بانک مرکزی است اما بانک‌ها همچنان در مسیر مخالف حرکت می کنند.

این گزارش نشان میدهد که در سال 2021 بانک ها، نقش کووید 19 روی قشار قیمتی را نادیده گرفتند و باعث شد که تورم به سمت غیر کنترلی پیش برود.

 بر اساس این گزارش، «جولیتل» تحلیلگر ارشد در HSB  تاکید می کند که اگر سال 2020 تورم افزایش یافت و متعاقب آن نرخ بهره را افزایش دادند در سال 2023 شرایط سخت تر هم خواهد شد و ما به اوج جنگ طلبی بانک های مرکزی خواهیم رسید.

رفتن به بالا