رد ادعای معدوم‌سازی 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از سوی تولیدکنندگان مرغ

رد ادعای معدوم‌سازی 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از سوی تولیدکنندگان مرغ
اتحادیه سراسری مرغداران و انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک‌روزه، ادعای مطرح شده درباره معدوم‌سازی 15 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در آذر امسال را رد کردند.‌
: 4476

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، به تازگی مجددا معدوم‌سازی جوجه یک روزه در کشور سر و صدا کرد و برخی متولیان امر اعلام کردند که ‌تولید‌کنندگان، جوجه‌های یک‌روزه را معدوم کرده‌اند اما اتحادیه‌های تولیدکننده مرغ، بلافاصله این موضوع را تکذیب کردند.

به تازگی محمد جواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، به نقل از رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ اعلام کرد که روزهای 22 و 23 آذر، 15 میلیون جوجه در کشور معدوم شده است.

پس از طرح این موضوع از سوی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان جوجه یک روزه ‌به این مطلب واکنش نشان دارد و اعلام کرد که هیچ جوجه‌ای در این مدت اعلام شده معدوم نشده است و این هم به دلیل مدیریت خوبی است که از سوی انجمن جوجه یک روزه انجام شده است.

صدیق‌پور همچنین با رد صحت تصاویر منتشر شده در این‌باره گفت که تصاویری هم که در فضای مجازی پخش شده است، مربوط به سال 1399 بود.

در این‌باره حبیب اسدالله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران، در نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی، که به رویت خبرنگار فارس هم رسید، ‌تاکیده کرده است: در خصوص مصاحبه انجام شده رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در رسانه ملی که در آن به نقل از اینجانب معدوم‌سازی 15 میلیون قطعه جوجه یک‌‌روزه مطرح شده است به استحضار می‌رساند که چنین موضوعی از طرف من مطرح نشده و ‌چنین گزارشی به ما نرسیده است.

وی گفت: کلا بررسی و اظهار نظر در خصوص جوجه‌هایی که تولید می‌شود یا احیانا جذب نشده مربوط به انجمن جوجه یک روزه است و در این مورد نه ورود می‌کنیم و نه اختیاری داریم.

رفتن به بالا